Aktuality
Víkendové čísla: Hokejové finále prekročilo hranicu 600-tisíc, skončilo ďaleko za minuloročným!
Medziročne záujem divákov o finálový duel MS v hokeji výrazne opadol.
PIATOK, SOBOTA: Zámena manželiek v piatok až trojkou trhu, jasným lídrom Čo ja viem! Sobota patrila hokeju
NEDEĽA: Nadvláda RTVS na komerčnými stanicami s hokejovými majstrovstvami sveta sa skončila. 80. ročník klasicky lákal veľkú pozornosť slovenského publika, avšak v dôsledku výsledkov našej reprezentácie záujem medziročne spadol. Veľký prepad zaznamenal záujem o finále, ktoré v najsledovanejšej tretine oproti minulému roku stratilo približne 200-divákov.
Finále medzi Fínskom a víťaznou Kanadou sledovalo po tretinách v 12+ takmer 560, vyše 650 a okolo 600-tisíc divákov. Tretia tretina bola spojená aj s pozápasovým ceremoniálom, v čistom čase by prekročila výkon druhého dejstva. Podielovo sa všetky tri tretiny hýbali okolo 30 %, v 12 – 54 to bolo nad 33, 32 a pod 32 %. Pred rokom sa finálový zápas Ruska a Kanady dostal v prvých dvoch tretinách nad 800-tisíc divákov, jednoznačný vývoj zápasu spôsobil v poslednej časti odliv divákov.
Duel o bronz medzi USA a Rusmi, ktorí vybojovali aspoň tretie miesto dosiahol v komerčnej cieľovke podiely nad 25, 29 a pod 27 %.
Z komerčných staníc začala podvečer víťazne Joj, ktorej Nové bývanie vyhralo pri podieli 21 %, reprízová Horná Dolná sa dostala tesne nad 19 %. Televízne noviny v súboji s konkurenčnými hlavnými správami ťažili so skorším začiatkom, v podieli šli na 24,5 %, hokejové štúdio na Jednotke pred finále so štartom o 19:3 začalo uberať Joj, Noviny nakoniec skončili s podielom nad 18 %.
Večer bola dvojkou trhu jasne Markíza s premiérou filmu Rezistencia a podielom takmer 20 %, reprízový Ošetrovateľ na Joj sa ťahal len k 11 %. Na menších Nočné rande na Plus šlo pod 5 %, film Lepšie neskoro ako nikdy na Doma dosiahol podiel 3,5 %. Uragán na Dajto šiel cez 2 a pod 4 %.
Foto: Andre Ringuette/HHOF-IIHF