Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Víkendová sledovanosť: Joj po dlhom čase triumfovala s filmom, Fetiše socializmu úspešnejšie u mladých

Ostatný týždeň bol opäť rekordný pre WAU, ktorá zo svojich nadpriemerných hodnôt spadla iba v nedeľu, no napriek tomu dosiahla svoj historický výkon.

V piatkové večery si svoje postavenie na trhu medzi súťažnými šou vydobyla Jednotka s Čo ja viem. Kým jojkárska šou Súboj národov pre nízke výkony skončila predčasne, RTVS sa teší z nadpriemerných hodnôt jej „revolučnej zábavy„. Po tom, čo sa však do piatkového prime-time Joj vrátili filmy, už Jednotka so šou nestíha a obsadzuje postavenie trojky na trhu. Ostatný piatok šou sledovalo podľa našich informácií celkovo 5,8 % divákov (12+), čo stanici prinieslo podiel 13,6 %. V 12-54 sa podiel prehupol cez hranicu 12 %, pričom Černí baróni na Joj v tom čase získali nadpriemerný podiel nad úrovňou 18 %. Búrlivé víno sa stalo očakávaným víťazom večera s podielom okolo 29 %. V čase Rodinných prípadov, ktoré spadli pod úroveň 18 %, sa však Joj s klasikou podarilo byť lídrom, Jednotka v tom čase vysielala dokument Fetiše socializmu, ktorý je úspešnejší dokonca u mladých (podiel nad 11 % v 12-54, v 12+ pod 10 %).

V sobotu sa Joj konečne podarilo zvíťaziť s dlho promovanou filmovou novinkou. Kým doterajšie jarné kinopremiéry Zrodenie planéty opíc a Voda pre slony na Joj priveľmi nevyšli, bláznivá komédia s Jimom Carreym, Pán Popper a jeho tučnaci, vyhrala s ratingom nad 8 % a podielom takmer 26 %. Snímku Dospeláci na Markíze sledovalo menej ako 7 % divákov s podielom takmer 22 %. Na Jednotku sa po dlhšom čase vrátila Pošta pre teba, ktorá sa v 12+ stala najsledovanejším programom týždňa s ratingom nad 8 % a podielom 21 %. V tejto cieľovke bola relácia dokonca lídrom na trhu.

Nedeľný večer po skončení speváckej šou X Factor patril na Joj opäť filmu. Trhová dvojka nasadila reprízovú snímku Smrtonosná pasca 4.0, ktorá získala nadpriemer s podielom takmer 22 %, film sledovalo dokonca o 10-tis. divákov viac ako finále X Factoru. Víťazom večera sa stala Markíza s animovanou komédiou Oblačno, miestami fašírky, ktorý prekonal 10% rating a získal podiel takmer 28 %.

Menšie stanice z pohľadu celého týždňa zviedli mimoriadne vyrovnaný súboj. Víťazom sa stala Plus s priemerným celodenným podielom 4,4 %, iba o desatinu však zaostalo Dajto a o ďalšiu desatinu Doma. Nový rekord si pripísala Wau, ktorá získala priemerný celodenný podiel 2,3 %. Jednotka ako tretia najsledovanejšia stanica získala v 12-54 podiel nad 6 %, v 12+ však atakovala hranicu 9 %.

Čítať viac...
Nahor