Aktuality
Viete prví: UPC po rokoch láme nad analógom palicu! Okliešti ponuku, dôvodom aj Markíza?
Operátor UPC dlhoročne zotrvávaval pri analógovej televízií, v pôvodnej podobe ostane už iba na niektorých miestach.
UPC už nebude poskytovať analógovú televíziu v pôvodnej podobe. Operátor ju napriek dlhodobému poklesu abonentov pre nástup digitálnej televízie udržiaval, dnes však jej ponuku obmedzí.
Viacerí abonenti operátora už v posledných dňoch zaznamenali zmeny, ktoré sa týkali výpadku niektorých kanálov. Aj našu redakciu informovali o ich zmiznutí z ponuky analógovej televízie, operátor podľa našich informácií vyzval k novému ladeniu kanálov, ktoré tak mali zmeniť pozíciu. Údajný pohyb v analógu by mal súvisieť so zmenou, s ktorou príde UPC od budúceho roka.
V súčasnosti by malo najvýraznejšie percento užívateľov analógovej televízie byť súčasne predplatiteľmi digitálnej televízie. Tí mali zadarmo na ďalších televízoroch možnosť sledovať vyše tridsiatku kanálov cez kábel. Ich počet sa však obmedzí. V niektorých prípadoch boli klienti v komunikácii so spoločnosťou informovaní, že im v ponuke ostanú len kanály dostupné v DVB-T, UPC hovorí o približne osemnástke kanálov. „Zmena bude v súvislosti s tzv. platenými stanicami. V budúcom roku bude programová ponuka analógovej televízie zjednotená do balíčka Štart, ktorý bude obsahovať cca. 18 staníc (slovenské, české, maďarské, plus miestne, resp. mestské televízne stanice). Platené tematické stanice (športové, dokumentárne, filmové, hobby, detské atď.) budú samozrejme súčasne bez zmeny dostupné v ponuke digitálnej káblovej televízie,“ poskytla stanovisko spoločnosť UPC.
Tí, ktorí využívajú analóg ako doplnok k digitálnej televízii na ďalších televízoroch, budú mať dve možnosti. Buď sa uspokoja s menšou ponukou staníc alebo si zaplatia viac. Na každý televízor si môžu dokúpiť samostatný set-top box s predplateným balíkom digitálnej televízie za mesačný poplatok 2,99 €.
Medzi dôvody, ktorými vysvetľuje UPC klientom obmedzenie analógu, patrí strata atraktivity tohto príjmu. „Dôvodom je, že počet domácností využívajúcich digitálnu káblovú televíziu sa blíži k 100 percentám, t.j. počet domácnosti využívajúcich analógovú káblovú sa tak znížil, že stráca opodstatnenosť naďalej ponúkať platené tematické stanice v analógovej ponuke,“ hovorí operátor. V komunikácii s klientami zároveň spomenul aj oslabenie atraktivity analógu z dôvodu odchodu Markízy, Doma a Dajto z terestriálu. Oficiálne odchod najsilnejšej televíznej skupiny ako jeden z dôvodov obmedzenia analógu operátor neuvádza.
S analógom tak UPC neskončí úplne, obmedzí len jeho ponuku. V pôvodnej podobe ho zatiaľ operátor ponechá na posledných miestach: „V niekoľkých posledných lokalitách, kde zatiaľ nie je dostupná digitálna káblovka, bude ponuka analógovej káblovej televízie aj v budúcom roku poskytovaná bez zmeny.“ Frekvencie, ktoré operátor obmedzením analógu získa, chce využiť na posilnenie ponuky digitálu. „Uvoľnené frekvenčné spektrum bude využité na podporu digitálnej ponuky, neustále rozširovanie ponuky programov v HD kvalite, podporu služieb internetového pripojenia a podobne,“ uzatvára UPC.