Aktuality
Vieme prví: Markíza chce cez leto prekvapiť, pripravuje vlastnú pôvodnú šou na Doma!
V reklamne slabom období prázdnin, kedy vysielatelia škrtajú výdavky, uvedie Markíza na menšej Dome premiérový pôvodný formát. Aktualizované.
Hranice medzi silnou a reklamne slabou sezónou sa čoraz viac stierajú. Najmä Markíza v ostatných rokoch investuje do mimosezónneho obdobia, keď v roku 2011 cez leto odvysielala prvú sériu Farmy, v lete 2012 vyrábala pôvodnú šou Pláž 33 a v lete 2013 neprerušila vysielanie Búrlivého vína. Začiatkom roka 2015 zainvestovala do predsezóny aj Joj, keď okamžite spustila svoj veľký seriál Divoké kone, Markíza ju s Búrlivým vínom či Hornou Dolnou nasledovala.
Nie je to tak prvý raz, čo televízny líder posilní vysielanie mimo sezóny, no teraz tak urobí dokonca na menšej stanici. Podľa našich informácií totiž Markíza chystá na leto pre menšiu Domu novú pôvodnú reláciu.
Aktualizácia 21. máj 2015: Novinka nesie pracovný názov Jeminé a pôjde o kuchársku šou. Názov v sebe spája dve slová „jem iné“, čo v sebe skrýva filozofiu zdravšieho spôsobu stravovania. Relácia nakoniec dostala názov Zmena chutí. Relácia by mala mať podľa informácií z prostredia televízie periodicitu jedenkrát do týždňa v pondelňajšom slote o dĺžke tridsať minút. Jeminé chce Doma vysielať v hlavnom vysielacom čase okolo 20:30. Odštartovať by mala novinka už v druhej polovici júna, nakoniec sa tak stane už 8. júna 2015.
Nová relácia Domy Jeminé môže byť spoločným produktom v spolupráci s projektom Jem iné, ktorý založili Janica Lacová a Aneta Orosiová. Pod týmto názvom vzniklo občianske združenie, ktoré chce prostredníctvom informovania verejnosti o kvalite potravín, zdravom štýle stravovania či stravovania a výživy detí prispieť k zlepšovaniu stravy pre život. Jem iné tiež organizuje kurzy varenia či ponúka kompletný cateringový servis. Zakladateľky projektu sú tiež ambasádorkami Food Revolution Foundation Jamieho Olivera a podieľajú sa na Food Revolution Day 2015, ktorý sa uskutoční 15. a 16. mája v Starej tržnici, kde má ich Jem iné aj prevádzku. Food Revolution Day 2015 sa oficiálne zúčastní aj redaktor Markízy Boris Pršo.
Nie je to po prvý raz, čo Doma dostane vlastný pôvodný produkt. Jej úplne prvou vlastnou novinkou bol magazín L.O.V.E. vysielaný v roku 2010. Zaujímavosťou je, že sa ako vedúci vydania na relácii podieľal už spomínaný Boris Pršo. Úrovňou ani sledovanosťou magazín neohúril, oveľa výraznejšie sa už prezentoval vlastný seriál Druhý dych, vďaka ktorému Doma roku 2012 prežila svoje zlaté obdobie a to aj po poklese výkonnosti seriálu pri druhej sérii. Markíza tiež na Domu tento rok umiestnila veľký prenos z Oscarov, do ktorého investovala nielen kúpou práv.