Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Veľký večer Markízu posilnil, spravodajstvá už vedľa seba! Inkognito drží vedenie, bez divákov kleslo

Markíza v utorok navýšila v rámci série koronašpeciálov sledovanosť veľkým avizovaným večerom, v pondelok ostáva vo vedení Inkognito, ktoré sa Joj snaží vyrábať aj počas koronakrízy, divákov však môžu lákať viac reprízy s pôvodnou atmosférou.

Markíza si v utorok oproti predošlým týždňom, kedy taktiež zaraďovala Mimoriadne relácie ku koronavírusu, polepšila.

Na tento týždeň na utorok naplánovala veľký večer, ktorý začala opäť s premiérom Igorom Matovičom, nasledovala dramatickým dokumentom jej spravodajského tímu ku koronakríze a zakončila širšou debatou ministrov a odborníkov.

V porovnaní s minulými utorkami rástla Markíza v komerčnej cieľovke o približne dva ratingy, keď si jej veľký večer Koronavírus na Slovensku: Ako ďalej? pripísal rating 9 % s podielom 22,8 %. Celkovo ho sledovalo 473-tisíc divákov, v tomto ohľade si televízia oproti iným utorkom polepšila o približne stotisíc divákov. Markíza bola jasným lídrom v oboch hlavných cieľovkách.

Viac divákov si v pondelok pozrelo druhé premiérové Inkognito vyrábané už v čase koronakrízy. Sledovalo ho celkovo 493-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke malo ísť k 7 ratingom. Oproti predošlým dvom pondelkom, kedy už Joj pre krízu zaraďovala reprízy, si však pohoršilo, posledne v pondelok malo o rating a pol a celkovo 50-tisíc divákov viac.

Divákov tak, zdá sa, napriek snahe televízie prinášať naďalej premiéry, môžu lákať skôr reprízové časti, ktoré však prebiehajú v tradičnej atmosfére. Epizódy nakrúcané v čase koronakrízy sú vyrábané úplne bez divákov, rovnako to skúsi už od štvrtka aj RTVS s podvečernou šou 5 proti 5, ktorá takto rovnako stratí zo svojej atmosféry. Bez divákov nakrúca telerozhlas aj Neskoro večer, Joj zas Sedmičku.

Nikto nie je dokonalý v utorok sledovalo celkovo 327-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šla relácia na podiel 13,5 %. Úplne prepadáva minulý týždeň narýchlo spustená relácia RTVS ku koronakríze Fakty a impulzy vysielaná tiež v utorok, sledovalo ju 114-tisíc divákov, podiel v univerzálnej cieľovke šiel ku 5 %.

V druhom mesiaci od vypuknutia krízy na Slovensku sa už opäť dorovnáva výkonnosť dvoch najsledovanejších hlavných spravodajstiev. Televízne noviny v utorok malo sledovať 601-tisíc divákov, v pondelok to bolo 593-tisíc divákov, Joj mala pri jej Novinách v utorok 571-tisíc a v pondelok 585-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor