Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Pikošky

Veľký šok pre fanúšikov Doma: Markíza už dve epizódy premiérovej Cennet za večer nevráti!

Markíza dostatočné výkony hráva aj pri polovičnej investícii do hlavnej večernej telenovely, k jej opätovnému zdvojeniu po prekonaní najväčšej krízy sa nechystá.

Markíza sa uprostred jarnej koronakrízy uchýlila k niekoľkým bezprecedentným krokom. Na hlavnej stanici vyškrtala zo štruktúry uprostred rozbehnutej sezóny takmer všetky premiérové programy, polovicu večerov v týždni vyplnila mimoriadnymi spravodajskými reláciami, pričom k neštandardnému kroku sa uchýlila aj pri nosnom programe menšej Doma.

Markíza svoj ženský kanál Doma už roky stavia na hlavnej večernej telenovele. V priebehu celého roka, v sezóne či mimo nej, vysiela premiérové tituly, ktoré majú zabezpečiť konštantnú pozornosť divákov a atraktivitu stanice.

Doma s premiérovými telenovelami vypĺňala pravidelne prakticky celý prime-time. Od 20:30 nasadzovala spravidla dve časti hlavnej telenovely po sebe, pričom divákov po 22. hodine držala pri obrazovke reprízovou telenovelou, ktorá takto v prime-time bežala dva-tri roky dozadu.

Túto jar však Markíza v dôsledku koronakrízy a obmedzenej výrobe dabingu siahla po zásadnej zmene. Vysielanie aktuálnej premiérovej telenovely Cennet zosekala na polovicu a za večer ponechala len jednu epizódu. Na tú rovno začala nadväzovať reprízovými telenovelami, ktoré vykryli zvyšok večera.

Aj keď sa toto rozhodnutie Markízy stretlo s kritikou divákov, televízii koronakríza odhalila, že si takýto krok môže dovoliť. Napriek tomu, že sa dej seriálu Cennet týmto výrazne natiahol, čo pri neustále zamotávajúcich sa telenovelách vyčerpáva divácku pozornosť, Cennet dosahuje naďalej nadpriemerné čísla, a čo viac, Markíza je spokojná aj s výkonmi reprízovej telenovely o 21:30.

Stanici tak potrebné výkony prináša večerný program aj pri polovičnej investícii do premiérovej telenovely, ktorá je ťahúňom jej vysielania.

Markíza má takto hneď dva dôvody na spokojnosť – do jedného večera investuje iba polovicu peňazí, než pred krízou, zároveň jej Cennet vydrží v programe oveľa dlhšie, a tak nemusí novú telenovelu spúšťať už koncom leta. S reprízovou telenovelou pritom oproti Cennet stráca v slote o 21:30 približne iba jeden rating.

Markíza sa tak po tejto skúsenosti rozhodla, že sa s návratom k dvom častiam premiérovej telenovely na Doma nepoponáhľa.

Naopak, naznačuje, že seriál Cennet dovysiela v súčasnom nastavení jednej časti za večer, čo divákom natiahne jeho vysielanie o dlhé týždne, pobeží tak ešte približne tri mesiace.

Ak by seriál vrátila do pôvodného nastavenia dvoch častí, ukončila by ho už v lete.

V súčasnosti sa v komerčnej cieľovke podiely hlavnej telenovely Cennet pohybujú na úrovni 7 – 9 %. Priemer Doma sa pritom drží niekde okolo úrovne 4 %. Ratingovo si Cennet pripisuje v závislosti od dňa výkony okolo 2 – 3 %, bežne uprostred tohto rozmedzia. Celkovo seriál pravidelne sleduje cez 200-tisíc divákov.

Aktuálna reprízová telenovela Matky a dcéry, začínajúca už o 21:30, hráva v tomto skoršom slote ratingy spravidla okolo 1,5 %, oproti tomu, ak by Doma pokračovala vo vysielaní dvoch častí Cennet, tak stráca približne iba jeden spomínaný rating.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor