Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Veľké porovnanie ČSMT a Superstar: Talent sledovalo priemerne o 100-tisíc divákov viac! (grafy, štatistiky)

Markíza a Joj vytiahli pre túto jeseň vôbec najsilnejšie značky medzi talentovými súťažami, obe mali pred sebou výzvu reštartovať klesajúce formáty. Podarilo sa to len jednej.

Po Česko Slovensko má talent ukončila hľadanie najväčšieho talentu aj Superstar. Tá si pre tento rok vybojovala pozíciu vo vyhľadávanom nedeľnom prime-time, ktorý pravidelne obsadzujú ťažiskové programy televízií. Talentová šou, ktorá sa v nedele vysielala so všetkými doterajšími sériami, sa nakoniec presunula stabilne na stredy. Podobný manéver nastal aj na jar 2014, kedy nedele obsadil X Factor a v stredy bežal Hlas Česko Slovenska.

Talent opustenie nediel nakoniec ľutovať nemusel. V novom nastavení zaznamenával nemalé úspechy, keď si pripísal hneď najlepší štart v histórii s ratingom až 14,9 % a podielom 39,6 %. Šlo zároveň o najsledovanejší diel celej série. Vysoký štandard udržal Talent aj v konkurencii najsilnejšieho televízneho produktu súčasnosti Hornej Dolnej, dokonca sa mu podarilo so živými kolami, aj keď v oklieštenom počte, uhrať lepšie výkony ako s niektorými kastingovými dielmi. Zvrat dosiahol vo vývoji sledovanosti veľkého finále, ktoré pri štvrtej sérii spadlo na slabých 24 %, tento rok už však vyskočilo k podielu takmer 36 %.

Talentová šou v upravenom nielen nastavení ale podobe zaznamenala úspech naprieč celou piatou sériou. Ani raz neklesla pod kľúčový podiel 30 %, pričom desaťkrát z celkových 16 vydaní bola celodennou jednotkou. Nestalo sa tak len v konkurencii Hornej Dolnej, ktorá Talent vždy predbehla. Šou ju ale dokázala oslabiť, komediálna séria vystrelila až po presune na pondelok, keď ustúpila talentovej konkurencii.

Najslabšie vydania zaznamenalo Česko Slovensko má talent pri operatívnom nástupe Hornej Dolnej 9. septembra a uprostred kastingovej fázy oproti Hornej Dolnej. Po jej presune šou postupne rástla, s posledným kastingom série dokonca uhrala tretí najlepší share ročníka. Iba jedenkrát spadla pod hranicu 11 ratingov.

Vývoj podielu Česko Slovensko má talent 2015 (po kliknutí zväčšíte)
Vývoj podielu Česko Slovensko má talent 2015

Talent celkovo šesťkrát prekročil podielovú hranicu 35 %, pričom Superstar sa to nepodarilo ani raz. Jej najvyšším výkonom bol podiel superfinále, ktoré sa dostalo na 34,2 %, získavalo dlhou minutážou k blízkosti polnoci. Šou odštartovala, narozdiel od Talentu, najhoršie v histórii s ratingom 11,2 % a podielom 32,1 %.

Priemerne sa Superstar pohybovala okolo 11-tich ratingov, no až štyrikrát spadla pod hranicu 10 %. Sedemkrát sa k tomu nedostala cez 30-percentný podiel. Najsledovanejším programom dňa sa stala celkovo len trikrát a to s úvodnými dvomi epizódami a s finále. Pravidelne ju predbiehali spravodajské formáty oboch komerčných televízií.

Najslabšie vydania dosiahla v konkurencii mimoriadneho Siedmeho neba so spoveďou Adriany Kmotríkovej 20. septembra a s dvojicou semifinálových prenosov 18. a 25. októbra. Aj Superstar dokázala zatlačiť nákladný formát konkurencie, keď sa s väčšinou častí príliš nedarilo relácii V siedmom nebi. Tá nakoniec ustúpila v nedeľu filmom a presunula sa na štvrtky.

Vývoj podielu Superstar 2015 (po kliknutí zväčšíte)
Vývoj podielu Superstar 2015

Superstar v celkových číslach dosiahla nadpriemer popri súčasnej kondícii Markízy, ako formát už však nepresvedčila. V tomto ročníku nedokázala byť dominantnou a prilákať veľké masy divákov. Neďaleko jej tohtoročných výkonov sa napríklad nachádza aj Chart Show, ktorá má od značky Superstar ďaleko.

V nepriamom súboji Superstar a Česko Slovensko má talent sa tak výraznejšie podarilo uspieť talentovej šou Joj. Jej tvorcovia zvládli refresh formátu, vďaka ktorému nalákali späť aj stratených či nových divákov. Superstar napriek viacerým novinkám túto misiu nesplnila. Aj keď sa vysielala v nedele, kedy býva pri obrazovke najviac divákov, oproti Talentu bola slabšia o takmer 1,5 ratingu, v celkovom počte divákov sledovalo Česko Slovensko má talent priemerne viac až o takmer 100-tisíc divákov. V podieli v komerčnej cieľovke zaostala Superstar o 5 podielových bodov.

Štatistiky: Česko Slovensko má talent vs. Superstar
priemerný rating 12 – 54: 12,1 % / 10,7 %
priemerný rating 12+: 13 % / 10,9 %
priemerný share 12 – 54: 34,4 % / 29,4 %
priemerný share 12+: 30,2 % / 25,6 %
priemerný počet divákov v 12 – 54: 391-tisíc / 346-tisíc
priemerný počet divákov v 12+: 610-tisíc / 512-tisíc
najsledovanejší diel v 12 – 54: 1. september 2015, 483-tisíc, rtg 14,9 %, shr 39,6 % / 6. september, 390-tisíc, rtg 12 %, shr 32 %
najsledovanejší diel v 12+: 1. september 2015, 740-tisíc / 6. december, 606-tisíc
najmenej sledovaný diel v 12 – 54: 7. október 2015, 346-tisíc, rtg 10,7 %, shr 30,1 % / 25. október, 280-tisíc, rtg 8,7 %, shr 24,2 %
najmenej sledovaný v 12+: 11. november, 526-tisíc / 25. október, 408-tisíc
priemerná sledovanosť kastingových epizód v 12 – 54: 392-tisíc, rtg 12,1 %, shr 34,1 % / 353-tisíc, rtg 10,9 %, shr 29,6 %
priemerná sledovanosť živých kôl v 12 – 54 (aj semifinále Superstar): 400-tisíc, rtg 12,4 %, shr 36 % / 338-tisíc, rtg 10,4 %, shr 28,8 %
porovnanie veľkého finále v 12 – 54*: 433-tisíc, rtg 13,4 %, shr 35,9 % / 379-tisíc, rtg 11,7 %, shr 34,2 %
porovnanie veľkého finále v 12+*: 640-tisíc, rtg 13,7 %, shr 31,3 % / 606-tisíc, rtg 12,9 %, shr 32,3 %

*poznámka: Výsledok finálovej epizódy Superstar je meraný od začiatku prenosu až do vyhlásenia výsledkov, finále Česko Slovensko má talent bolo rozdelené na hlavný prenos a Rozhodnutie. Údaje sledujú výsledok hlavnej časti veľkého finále ČSMT, Rozhodnutie zaznamenalo výsledok v 12 – 54 364-tisíc divákov, rtg 11,2 %, shr 43,9 %, v 12+ 520-tisíc, rtg 11,1 %, shr 41,1 %. Hlavný finálový prenos Česko Slovensko má talent skončil pred 23:00, Rozhodnutie trvalo do polnoci. Celý finálový prenos Superstar trval do 23:45.

Všetky údaje v tejto správe prihliadajú na oneskorenú sledovanosť.

Čítať viac...
Nahor