Aktuality
Veľké plány Markízy s Televíznymi novinami: Ešte v tomto roku tretia moderátorská dvojica!
Snaha o pozdvihnutie výkonov hlavného spravodajstva môže vyústiť aj do vzniku novej moderátorskej dvojky.
Televízne noviny môže čakať výrazná zmena. Výkladná skriňa Markízy sa už dlhodobo snaží o zastavenie a zvrátenie negatívneho trendu sledovanosti, pre ktorý pristúpila ku viacerým krokom. V roku 2015 si nechala vypracovať dve štúdie, na základe ktorých zisťovala, čo majú diváci na jej spravodajstve radi a čo im prekáža, vlani zas podporila spravodajstvo imidžovými spotmi nasadenými v dvoch fázach.
Trend je však naďalej negatívny a televízia má plánovať veľkú imidžovú novinku. Denník Plus jeden deň informoval, že sa v televízii chystá rázny krok, a to zostavenie tretej moderátorskej dvojice zloženej z mladých osobností jej spravodajstva. Vzniknúť by mala po tom, čo sa z blížiacej sa materskej dovolenky vráti Zlatica Švajdová Puškárová, a tvoriť by ju mali Viktor Vincze a Lenka Vavrinčíková. Tú chystá Markíza do Televíznych novín čoskoro nasadiť ako záskok za Puškárovú, no následne ju chce na obrazovke ponechať aj naďalej.
Vinczeho aj Vavrinčíkovú spopularizovala Markíza v šou Tvoja tvár znie povedome. V spoločnej moderátorskej dvojici by sa mohli objaviť už tento rok, zdroje Plus jeden deň hovoria o tom, že by Puškárovej materská dovolenka mohla trvať krátko. Televízia si Vinczeho už dlhšie skúša v Prvých Televíznych novinách, diváci ho prijali, spravodajstvo o 17. hodine dosahuje v niektorých dňoch lepšie podiely na trhu ako hlavné správy.
Tri moderátorské dvojice v Televíznych novinách nie sú žiadna novinka.„Tretiu dvojku“ vytvorila Markíza aj v roku 2007, kedy posadila za jeden stôl Miriam Šmahel Kalisovú a Karola Farkašovského. Obaja v hlavných správach skončili v roku 2012, krátko po nástupe Henricha Krejču na čelo spravodajstva Markízy.
Dôvodom novej spravodajskej dvojice môže byť aj rastúca popularita konkurenčných tvárí. RTVS si drží svoj štandard a úspech zaznamenáva najmä Ľubomír Bajaník, Joj sa zas pochválila prieskumom GfK z roku 2016, na základe ktorého majú byť jej moderátori hlavných Novín vnímaní ako najsympatickejší aj najprofesionálnejší na televíznom trhu. Minimálne sympatie potvrdzuje aj úspech tvárí Joj v ankete OTO.
Foto: Markíza