Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: FB MINV SR, TASR

Sledovanosť

Večerná tlačovka vlády mávala spravodajstvami: Bežala na všetkých staniciach, siahala na dva milióny!

Ústredný krízový štáb a vláda rokovali celý štvrtok o sprísnení opatrení a čiastočnom lockdowne, dianie sledovali milióny divákov.

Napätá situácia ohľadom vývoja koronavírusu na Slovensku vyvrcholila vo štvrtok, kedy vláda SR oznámila nové opatrenia. Urobila tak iba deň pred štartom pilotného testovania obyvateľstva v okresoch na Orave a v Bardejove, pričom okrem iného oznámila aj nástup čiastočného lockdownu postupne od tohto víkendu.

Napriek tomu, že Ústredný krízový štáb uzavrel svoje zasadanie popoludní, verejnosť na tlačovú konferenciu premiéra Igora Matoviča a ďalších členov vlády čakali niekoľko hodín.

Nakoniec sa uskutočnila v čase hlavných večerných spravodajstiev a ovplyvnila tak ako ich vysielanie, tak aj výkonnosť.

Tlačovka odštartovala približne okolo 19:20 a do vysielania ju okrem spravodajskej TA3 zaradili všetky hlavné televízne stanice. Svoje spravodajstvá ňou tak prerušili Markíza, Joj aj RTVS.

Komerčné stanice prenos z tlačovky vysielali dokým nedozneli najpodstatnejšie informácie, odišli z nej približne okolo 19:40. V čase, kedy tlačová konferencia bežala na všetkých televíziách, sa jej sledovanosť blížila k úrovni takmer 2 miliónov divákov.

Následne v prenose tlačovky pokračovali TA3 a RTVS. Obe televízie automaticky pritiahli veľkú časť divákov, keď po ukončení prenosu konferencie správy Markízy a Joj výrazne padli. Celú tlačovku na TA3 priemerne sledovalo 311-tisíc divákov, v čase, kedy už nebežala na komerčných staniciach, sa blížila k 400-tisícovej úrovni.

Verejnoprávna televízia svoje hlavné spravodajstvo pre tlačovku výrazne nadĺžila až do takmer 20:15, keď sa okolo ôsmej hodiny rozhodla odvysielať ešte časť pripravených reportáží.

Dôležité dianie v krajine ovplyvnilo aj sledovanosť večera, keď tlačovka trvala až do deviatej hodiny. Zároveň sledovanosť stúpla večernej politickej debate Joj Na hrane, ktorej hosťami bol minister obrany Jaroslav Naď a ex-premiér Peter Pellegrini, reláciu si pozrelo priemerne 337-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor