Aktuality
V Česku vyhrala televízne Vianoce Česká televízia, Nove nepomohli ani Tri oriešky! Ako to dopadlo u nás?
Na Slovensku bola situácia iná – prinášame prvé čiastkové údaje o sledovanosti za uplynulý vianočný týždeň.
Vianočný týždeň u našich susedov dopadol úplne inak ako u nás doma. Na Slovensku vlastní práva na takmer všetky klasické rozprávky a filmy spojené s Vianocami Markíza, v Česku ich nemá iba jedna televízia. Veľmi silným hráčom je Česká televízia, ktorá ako jediná ponúkla premiérové rozprávky a tituly. Opäť porazila aj Novu s jej Popoluškou a ďalšími tradičnými hitmi.
Na začiatku pracovného týždňa vyhrala ČT1 s rozprávkou Dvanásť mesiačikov. Na Štedrý večer bola ČT1 úspešná s premiérou rozprávky Duch nad zlato s rekordnou sledovanosťou viac ako 2,2 mil. divákov a podielom až okolo 53%. Nova vysielala Tri oriešky pre Popolušku a bola porazená, dosiahla podiel okolo 35%. Na 1.sviatok vianočný opäť vyhrala ČT1 s rozprávkou Snežný drak (1,9 mil. divákov a približne 41%-ný podiel), Nova konkurovala rozprávkou S čerty nejsou žerty (podiel okolo 35%). Na 2.sviatok vianočný konečne uspela Nova s rozprávkou Jak se budí princezny – podiel ale len okolo 23%, ČT1 neuspela s filmom Modrý tygr – podiel len približne 14%, jediný úspech tak dosiahla Prima s rozprávkou Byl jednou jeden král – podiel okolo 20%. ČT1 si to však vynahradila podvečer, kde suverénne rozdrvila konkurenciu s komédiou Jak dostat tatínka do polepšovny – podiel okolo 48%.
ČT1 bola úspešná aj včera, keď odštartovala nový cyklus Škoda lásky, ktorý bude vysielať každú nedeľu a dosiahla podiel okolo 32%. Nove nepomohla ani slávna Troškova komédia Slnko, seno, erotika s podielom 27%.
Na Slovensku bola situácia iná, uspeli takmer všetky klasické tituly, ktorých licenciu drží Markíza – S tebou mě baví svět, Tri oriešky pre Popolušku, Perinbaba i Mrázik (všetky s podielom nad 30%, Tri oriešky takmer 40%). Uspela aj akvizičná Snehulienka (podiel približne 32%) s Juliou Roberts. JOJ uspela až v nedeľu s premiérovou komédiou Ošetrovateľ (podiel okolo 24%), kedy bola jediný krát v týždni jednotkou na trhu s hlavným večerným programom v 12-54. Darilo sa verejnoprávnej RTVS, kde najviac uspela trilógia Sváko Ragan na Jednotke, ktorá bola dokonca v piatok, v sobotu i v nedeľu večer jednotkou na trhu v 12+ (podiely približne 20 až 23%) a porazila ponuku Markízy i JOJ.