Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Tvoja tvár znie povedome bez prestávky? Markíza chce čo najskôr zvrátiť negatívny vývoj, zbrojí už na jar!

Situácia po odchode z antény mala spôsobiť v televízii napätie, zvrátiť nepriaznivý stav bude chcieť už počas jari.

Markíza po odchode z antény očakávala zastabilizovanie situácie a návrat divákov približne do konca roka, no vývoj sledovanosti ju núti konať. Televízia podľa zákulisných informácií nemusela čakať až takýto prepad, čo dokazuje aj správa, ktorú rozposlala klientom. Prinieslo ju Mediálne.sk.

V nej televízia vysvetlila vlastnou optikou situáciu na trhu a ubezpečila partnerov, že dodá všetky kampane. Zároveň očakáva, že stabilným lídrom celodenne aj v prime-time bude postupne od apríla a mája. V piaty mesiac je očakávaná úprava peoplemetrového panela na základe nového kalibračného prieskumu, ktorý už má ukázať, koľko divákov v súčasnosti využíva DVB-T a v akom pomere sú zastúpené jednotlivé typy príjmu televízneho signálu v slovenských domácnostiach.

Markíza sa už v posledných dvoch týždňoch dokázala čoraz častejšie dostať do pozície celodenného lídra, stále však stráca 2 – 3 podielové body oproti hodnotám z jesene. Túto stratu jej pritom nespôsobilo len DVB-T. V prime-time naďalej s veľkým odstupom približne troch bodov zaostáva za Joj, v priebehu troch týždňov nového roka zatiaľ nárast v najdôležitejšom čase nezaznamenala. Minulý týždeň dosiahla v prime-time hodnotu 19,3 %, celodenne 18,5 %.

K lepším číslam sa bude chcieť Markíza dostať aj programom, do ktorého má chcieť výrazne investovať ešte počas jari. Ako sme už informovali, neštandardne silne skladala už prvé dni nového roka, kedy okamžite vytiahla premiéry pôvodných programov aj silných filmových titulov. Mohla sa tým snažiť pritiahnuť viac divákov a vykryť tak stratu po odchode z DVB-T, zároveň posmeliť k odchodu ďalších užívateľov antény. Markíza bude v posilňovaní štruktúry pokračovať aj naďalej, pričom môže na jarnú sezónu vynaložiť viac investícií ako v predošlé roky. Dovolili by jej to aj „ušetrené“ peniaze po odchode z terestriálu.

Jarné investície by mali podľa prvých informácií zahŕňať aj novú tretiu sériu Tvoja tvár znie povedome, ktorá bola všeobecne potvrdená pre tento rok. Šou by tak ponúkla už tretiu sezónu po sebe. Kľúčové pre ňu bude opäť zloženie celebrít, podľa Nového času chce angažovať aj vyťažené herečky Zuzanu Šebovú a Petru Polnišovú. Tento krok by bol okrem diváckej príťažlivosti logický aj preto, že sa do kín už chystá film Cuky a Luky, ktorý by mal premiéru v období spustenia tretej série Tvojej tváre. Jej súčasťou by mohol byť aj herec Tomáš Palonder. Tvoja tvár znie povedome však podľa informácií zo Záhorskej Bystrice nemusí byť jediným highlightom jari.

Okrem posíl programu sa Markíza aktuálne spolieha aj na úpravu peoplemetrového panela a odchod divákov z antény. Tí, ktorí prejdú na platené platformy, však po novom dostanú oveľa väčší výber kanálov ako v prípade ponuky v DVB-T, a tak už Markíze nemusia venovať toľko pozornosti ako na anténe. Markíza a jej riaditeľ Matthias Settele vo vyššie spomínanej správe informujú, že donedávna malo opustiť DVB-T okolo 40-tisíc domácností. Má ísť o informácie samotnej televízie, ktoré získala od operátorov na základe nárastu ich klientov. Je však, ako píše Živé.sk, neštandardné, aby operátori takéto informácie televízii poskytovali, zároveň je prakticky nemožné, aby operátori mali istotu, že ich noví klienti k nim predchádzajú z terestriky.

Čítať viac...
Nahor