Aktuality
Tvoja tvár, Horná Dolná ani Farma nepomohli: Markíza sa v sezóne 2015/2016 prepadla!
Trhový líder výrazne strácal najmä v prime-time.
Napriek tomu, že Markíza dokázala mimo športových podujatí aj v uplynulej sezóne 2015/2016 (september až jún) priniesť najsledovanejšie programy na Slovensku, celkový negatívny trend výkonnosti zvrátiť nedokázala. Stanica sa oproti predošlej sezóne 2014/2015 aj popri hitoch ako Horná Dolná a Tvoja tvár znie povedome či dvoch sériách Farmy prepadla v prime-time o takmer tri percentá na 24,2 %. Informoval portál Mediálne.sk. Celodenne mala stratiť vyše percento s priemerným podielom 22,8 %.
Markízu v priebehu celej sezóny trápil najmä veľký prepad v accesse, ktorý spôsobila jesenná neúspešná Kukučka. Vyliečiť sa ho nepodarilo až do leta, kedy sa situácia obracia, nepomohlo ani Búrlivé víno, ktoré stúplo až pred koncom série. Predtým kazilo lídrovi čísla aj v prime-time. Slabý podvečer zrazil ešte viac výkony Televíznych novín, ktoré sú dlhodobo na slabej úrovni a podpísali sa pod pokles večerného pásma.
Joj naproti tomu v prime-time ostala nehybná s výkonom 20,3 %, celodenne mala jemne podrásť nad 16 %. Dvojku ťahala vpred najmä šou Česko Slovensko má talent či na jar štvrtkoví Naši s Inkognitom. Výrazne jej dopomohol podvečer so šou Moja mama varí lepšie ako tvoja, ktorá sa stala hitom jesene, nadpriemer držala aj na jar. Potiahli ju aj Noviny, ktoré sa dokázali neraz stať najsledovanejším hlavným spravodajstvom, pokles začali zaznamenávať až v priebehu jari.
Komerčné stanice značne ovplyvňovali verejnoprávne kanály so športovými prenosmi. Okrem tradičných MS v hokeji Jednotka a Dvojka vysielali v priebehu jedného mesiaca futbalové EURO 2016, ktoré medzisezónne tlačilo výkony ostatných televízií nadol ako celodenne tak v prime-time.U Markízy to pád ešte zvýraznilo, Joj vďaka rastu na jeseň dokázala ostať v priemere sezóny na vlaňajších číslach.
Jednotku posilnili aj silné utorky s Nikto nie je dokonalý a piatky s Milujem Slovensko či Čo ja viem. Spoločne s futbalom či hokejom medzisezónne rástla v komerčnej cieľovke v prime-time o menej než bod na takmer 10 %, v 12+ rovnako o takmer bod na vyše 13 %. Celodenný priemer Jednotky bol 10,7 % v 12+, čo je o takmer pol bodu viac než vlani.