Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Top programy Vianoc: Markíze vystrelil Mrázik, Joj Sám doma aj reprízy klasík! Prekonala i Popolušku

Tento rok mimoriadne vyšiel Sám doma, z klasík jednoznačne zabodovali najobľúbenejšie Tri oriešky pre Popolušku, ktoré tentokrát na najvyšších priečkach doplnil Mrázik a komédia S tebou ma baví svet. Joj zabrala aj Princezná so zlatou hviezdou, prvýkrát vysielaná na jej obrazovke, ktorá dokonca v repríze dosiahla ešte vyššie čísla a prekonala aj večerné programy.

Tohtoročné sviatky tradične ovládli najklasickejšie programy. Tým najsledovanejším sa bez prekvapenia stali ako každý rok Tri oriešky pre Popolušku, ktoré však zaznamenali najslabší rok od svojho výrazného posilnenia sledovanosti pred tromi rokmi.

Top tri najsledovanejšie programy vianočného týždňa

V roku 2017 sa Tri oriešky vrátili po rokoch k miliónovej sledovanosti, keď sa po prvýkrát v histórii vysielali na inej obrazovke, než Markíze. Premiérovo ju získala Joj, ktorá ju uviedla s veľkou kampaňou. Odvtedy sa Tri oriešky zakaždým dostali k miliónu alebo cez neho. Tento rok zažili po prvýkrát oslabenie, keď ich na Štedrý večer sledovalo celkovo 906-tisíc divákov s podielom 33 %. Dve tretiny Slovákov si tak počas Štedrého večera vybralo iný program, než najväčšiu klasiku. Tri oriešky suverénne ovládli Vianoce aj v komerčnej cieľovke s ratingom 19,9 % a podielom 35,5 %.

Druhý najsledovanejší program Vianoc priniesol 1. sviatok vianočný. Po čase opäť vysoko vystrelila ruská klasika Mrázik, ktorá o 20:30 na Markíze tento rok dosiahla rating až 14,3 % s podielom 28 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo 623-tisíc divákov. Vo vianočnom týždni top trojku najsledovanejších programov uzavrelo pondelkové vianočné Inkognito, ktoré sledovalo 611-tisíc divákov.

Nové rozprávky RTVS

Po Troch orieškoch, Mrázikovi a Inkognite sa k najsledovanejším programom vianočného týždňa zaradila štedrovečerná premiérová rozprávka RTVS O liečivej vode. Celkovo si ju pozrelo 558-tisíc divákov s podielom 22 %, v komerčnej cieľovke však zaostávala oproti najsledovanejším programom sviatkov s ratingom 9,8 %. Iba o málo za ňou zaostala premiérová rozprávka Vianočná hviezda, ktorú RTVS odvysielala v piatok na 1. sviatok vianočný s ratingom 9,3 %, celkovo si ju však pozrelo značne menej 469-tisíc divákov.

Joj bodovali klasiky v reprízach

V piatok zároveň zabodovala Princezná so zlatou hviezdou, ktorá vôbec premiérovo bežala na Joj. Na 1. sviatok vianočný sa pritom vysielala už jej popoludňajšia repríza zo stredy. Kým vtedy podvečer o 17:30 zaznamenala rating 7,5 % s celkovo 396-tisíc divákmi, v piatkovej repríze po 13. hodine skočila na ešte lepší výkon s ratingom 9,5 % a podielom 27,5 %. V komerčnej cieľovke tak prekonala aj novú rozprávku na RTVS a vysoko aj večerný film Joj, ktorý mal prepadnúť, celkovo si klasiku pozrelo popoludní 467-tisíc divákov.

V celkovom počte divákov za rozprávkou O liečivej vode skončila legendárna komédia S tebou ma baví svet, ktorú vysielala tento rok Joj v stredu 23. decembra. Celkovo si ju pozrelo 544-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke zabodovala výrazne viac, ako rozprávka RTVS, s ratingom 11,9 % a podielom 27,5 %.

Komédii sa úspech navyše podaril v podvečernej repríze v sobotu na 2. sviatok vianočný. Porazila totiž reprízu Troch orieškov pre Popolušku, ktoré každý rok aj v repríze dominujú svojmu vysielaciemu času vysokými číslami. Tento rok ale i tu potvrdili pokles sledovanosti, Tri oriešky šli na 7,2 % pri podpriemernom podieli 17,4 %, S tebou ma baví svet značne viedlo ratingom 8,7 % a vyše 21 %. Aj v tomto prípade bol denný program Joj sledovanejší ako ten hlavný večer.

Sám doma programom sviatkov u mladých

V komerčnej cieľovke najsledovanejšie programy sviatkov po štedrovečernom vysielaní Troch orieškov pre Popolušku a piatkovom Mrázikovi doplnili komédie Sám doma. U mladých divákov sa o málo vyššie dostal Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorý na Štedrý večer dosiahol rating 13,8 % s podielom 24,3 %, celkovo si komédiu pozrelo 510-tisíc divákov. V celkovom počte divákov mal o málo viac prvý film Sám doma, ktorý v utorok 22. decembra vystrelil na svoje najlepšie čísla desaťročia. Celkovo ho videlo 533-tisíc divákov, u mladých rating skočil na 13,3 % s podielom až 32,5 %.

Tohtoročnú náladu divákov na túto sériu potvrdil aj film Sám doma 3, ktorý v nedeľu 27. decembra o 17. hodine vyskočil na rating 9,3 % s podielom 21,8 %. Predbehol tým aj večerné programy Markízy a Jednotky, lídrom bola mimoriadne promovaná premiéra Joj Doctor Strange s ratingom 11 % a podielom 24,4 %. Spomedzi premiérových filmov sviatkov tak dosiahla v komerčnej cieľovke najlepšie čísla.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor