Aktuality
Tichá zmena uprostred sezóny: RTVS refreshla jednu zo svojich najsilnejších relácií! (podrobnosti)
Varenie s Kamilou Magálovou si na Jednotke drží od štartu veľkú divácku základňu, po šiestich rokoch sa dočkalo kompletnej zmeny vizuálu.
RTVS oživila jeden zo svojich najväčších klenotov. V nedeľu 17. mája 2015 prekvapivo uprostred sezóny refreshla dlhoročnú reláciu Kamily Magálovej o varení Tajomstvo mojej kuchyne. Všimol si to Medan.sk. Relácia po prakticky šiestich rokoch dostala novú zvučku a logo, výraznou zmenou prešlo aj štúdio, pribudli tiež moderné prvky. Naďalej je sprievodným hlasom kulinárskej podvečernej šou Dagmar Dianová alias Didiana.
Nová grafika sa nesie v štýle vintage. RTVS to prezentovala aj vo svojej relácii On air. Pripravili ju Filip Javorník a Tomáš Zavarský. „Akcentuje hlavný cieľ relácie zachraňovať tradičné recepty pred vyhynutím,“ komentuje televízia novú grafiku. Architektmi nového štúdia, ktoré má v sebe niesť provensálsky či toskánsky nádych, sa stali Daniel Šichman a Monika Polonská. Zmenou prešlo aj hľadisko, ktoré sa zmenilo na štýl kaviarne.
Relácia na obrazovky verejnoprávnej Jednotky nastúpila v septembri 2009, kedy už STV zažívala prepad sledovanosti. Táto relácia sa však napriek tomu dokázala od začiatku etablovať a prinášať stanici, v tom čase neštandardné, nadpriemery. Tajomstvo mojej kuchyne si dodnes drží vysoké čísla nad priemerom svojej stanice. Ostatnú nedeľu reláciu sledovalo okolo 240-tisíc divákov pri podieli 16 %, pričom sa zo začiatku prekrývala s hokejovým zápasom o bronz medzi Českom a USA. Posledný diel pred štartom hokejových majstrovstiev na konci apríla sledovalo až okolo 280-tisíc divákov, pričom podiel prekročil 20 %.
Tajomstvo mojej kuchyne pri tom mohlo skončiť. V roku 2010 o tom písalo Mediálne.sk, ktoré citovalo vyjadrenie Kamily Magálovej z časopisu Eurotelevízia. „Zastávam totiž názor, že v najlepšom treba skončiť, aby si ľudia radšej hovorili, aká škoda, že sa to skončilo, a nie chválabohu, že sa to skončilo,“ znel citát. Relácia mala skončiť do leta 2011. STV aj produkčná spoločnosť Daccord, ktorá dodnes reláciu vyrába, to popreli. „Uvedené nedorozumenie o ukončení projektu v júni 2011 vzniklo na základe vytrhnutia vety z kontextu,“ vysvetlila v tom čase produkčná spoločnosť.
Nové logo Tajomstvo mojej kuchyne
Logo používané od roku 2009 do mája 2015
Nové štúdio relácie
Predchádzajúce štúdio