Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Televízne noviny vďaka futbalu s najvýraznejším poklesom na trhu, „pomáha“ aj Druhý dych

Sledovanosť najsledovanejšej spravodajskej relácie na Slovensku od minulého týždňa klesá, 3 – 5 bodov ubral Televíznym novinám Druhý dych, po nástupe futbalu sa ťažko šplhajú aj k 30 percentám.

Atraktívne futbalové zápasy štartujúce pred šiestou podvečer výrazne nahlodávajú sledovanosť komerčných spravodajstiev. Najvýraznejší pokles zaznamenala Markíza, ktorá dovolila časti divákov odísť ku konkurenčným Veľkým novinám, po nástupe futbalu sa musí uspokojiť s podielmi aj pod 30-tkou.

V prvý júnový týždeň (2. – 8. jún 2014), kedy vrcholila jarná séria seriálu Chlapi neplačú, dosiahli Televízne noviny priemerný celotýždenný podiel 40,1 %, pričom podielovo najvyššie vydanie odvysielala Markíza v piatok, kedy dosiahli TN vysoký share 44,5 %. Stalo sa tak aj vďaka finále Chlapi neplačú, ktoré sledovalo vyše 38 % divákov pri obrazovke. Ďalší týždeň (9. – 15. jún 2014), kedy podvečerný seriál Markízy nahradil Druhý dych a po štvrtkovom štarte MS vo futbale, už dosiahli TN priemerný celotýždenný podiel 32,9 %, pričom najväčší pokles zaznamenali od piatku do nedele, kedy sa prekrývali s futbalovými zápasmi. Ani od pondelka do štvrtku sa však Televízne noviny ani len nedokázali priblížiť k méte 40 %, naopak, priemerný podiel výkonov skončil pod hranicou 36 %.

Veľké noviny Joj dokázali minulý týždeň oproti prvému júnovému mierne podrásť. V týždni 2. – 8. jún 2014 dosiahli priemerný podiel 22,3 % a v týždni 9. – 15. jún 2014 stúpli na hodnotu 23,6 %. Podarilo sa im to najmä vďaka prvým štyrom dňom v týždni, kedy navýšili výkony o 3 – 4 percentuálne body, klesali v závere týždňa v konkurencii futbalu. Až na obe júnové sobotné vydania sa však hlavným novinám Joj darilo držať sa nad hranicou 20 %.

Televízne noviny aj v prvé dva dni nového týždňa potvrdzujú celkový pokles. V pondelok získali pre nich podpriemerný podiel 26,9 % kým Veľké noviny Joj 21,9 %. Konkurenciu im robil druhý polčas zápasu Nemecko – Portugalsko s podielom nad 18 % (12-54). V utorok TN už rástli  nad 30% hranicu s podielom 30,5 %, Veľké noviny poklesli na 20,7 %. Druhý dych sa v pondelok trápil s podielom len nad 15 %, v utorok podrástol k blízkosti 17 %.

Televízne noviny sú tak aktuálne programom s najväčším poklesom na trhu. Búrlivé víno si naopak drží svoj štandard, darí sa mu to aj v čase, keď sa od 20:50 prekrýva s futbalovými zápasmi. Spravodajské relácie však musia čeliť najťažšiemu času, keď sa v celej dĺžke prekrývajú s druhým polčasom zväčša atraktívnych duelov. Pokles však zaznamenali Markíza s Joj a ich menšími stanicami celodenne.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor