Aktuality
Televízne noviny prichádzajú s novými spotmi: Chcú byť správami, kde si ľudia overia informácie!
Po dvojici hraných spotov prechádza kampaň Televíznych novín do ďalšej fázy.
Televízne noviny sa snažia o posilnenie svojich výkonov, pričom tak robia aj prostredníctvom aktuálnej kampane. Tá kladie dôraz na kvalitu a objektívnosť informácií správ lídra v čase, kedy médiá čoraz viac zaplavujú neoverené a konšpiračné správy.
Kampaň Televíznych novín nesie aj naďalej heslo „Správy, ktorým môžete veriť“. V televízii odštartovala sériou dvoch hraných spotov, v ktorých sa muž a žena dostali do úzkych práve na základe mylných informácií. Momentálne Markíza nasadzuje trojicu spotov s kľúčovými tvárami spravodajstva.
Zlatica Švajdová Puškárová, Viktor Vincze a Michal Kovačič v nich sťahujú bielu plachtu symbolizujúcu množstvo neraz skreslených informácií, ktoré nás denne zaplavujú. Zároveň sa zaručujú za overené a objektívne správy v Televíznych novinách. Markíza prostredníctvom spotov vykresľuje Televízne noviny ako zdroj informácií, ktorý divákom na konci dňa poskytne reálny pohľad na udalosti, o ktorých sa počas dňa dozvedeli. „Preverte si, čo ste počas dňa videli, počuli alebo čítali. A my vám ukážeme, ako sa to stalo,“ hovorí na konci spotov hlas riaditeľa spravodajstva Markízy, Henricha Krejču. Spoty nájdete na konci článku.
Imidžové spoty sú len jednou zo súčastí aktuálnej kampane. Markíza pripravuje aj sériu edukačných reportáží, pričom kampaň vyvrcholí fázou s heslom “Kto je tvoj zdroj?“. “Je dôležité, aby sme boli objektívni, aby informácie, ktoré každý večer divákom ponúkame, boli overené a podložené, aby naši diváci nemuseli potom hľadať pravdu ešte niekde inde. Iba takto nám ostanú diváci aj naďalej verní,” povedal pre Mediálne.sk Henrich Krejča.
Markíza si ešte v lete 2015 nechala v súvislosti s prepadom, ktorý v ostatnom období prichádzal najmä počas letných mesiacov, vypracovať dve štúdie, na základe ktorých zisťovala, čo majú diváci na jej spravodajstve radi a čo im prekáža. Výsledkom štúdie bolo, že diváci odmietli veľkú mieru negatívnych správ. “Ľudia chcú na začiatku sledovať dôležité správy a nechcú toľko negatívnych reportáží. Treba poskytnúť divákovi kontext príbehu, klady aj zápory súvisiace s témou a takisto ukázať možné riešenie, nielen škandály, trendom je konštruktívne spravodajstvo,” povedal pre Nový čas riaditeľ Markízy, Matthias Settele. Výsledky štúdie sa rozhodla Markíza postupne do svojho spravodajstva zapracovať a pre spravodajský tím tak pripravila novú úlohu.
Televízne noviny posledné roky pravidelne strácajú divácku základňu. Ešte na jar 2014 sa jej hlavné správy dokázali pohybovať blízko alebo okolo úrovne 40 %, pričom v súčasnosti len občasne vedia vyskočiť na 30-tku.