Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Televízie v apríli: Markíza v kľúčový mesiac s masívnym prepadom, stratila pätinu divákov! Joj a Jednotka posilnili

Trh sa po odchode Markízy z DVB-T stabilizuje, peoplemetrové meranie už zohľadňuje odchod divákov z antén. Markíza sa však naďalej výrazne prepadáva.

Najsledovanejšia športová udalosť Majstrovstvá sveta v hokeji, ktorá sa koná každoročne v máji, spoločne so stúpajúcimi teplotami spôsobujú odliv divákov od komerčných staníc či televízie celkovo, a tak je pre Markízu aj Joj dôležité zabodovať v prvých mesiacoch ostrej sezóny. Po marci je nemenej dôležitým mesiacom apríl, kedy majú televízie šancu zaujať dostatočne veľké publikum.

Napriek tomu, že sa Markíze po dramatickom prepade sledovanosti zo začiatku roka darí zvyšovať výkon, naďalej masívne stráca. Oproti minulému roku mala v apríli stratiť ako celodenne tak v prime-time okolo 5,5 podielového bodu, čím prišla o pätinu svojich divákov. V apríli 2016 mala v hlavnom vysielacom čase dosiahnuť výkon 26,1 %, tento rok to bolo len 20,4 %.

Markíza aktuálne informovala, že ako skupina má za sebou úspešný mesiac. Podľa oficiálnych údajov celodenný share Markíza Group tvoril hodnotu 27,8 %, v rozšírenom hlavnom vysielacom čase (od 19:00 do 23:00) to bolo 29,1 %. V tradičnom prime-time okne, ktoré sa meria do 22:00, mala podľa našich informácií prekročiť 28 %. Televízia tak aj ako skupina medziročne výrazne padla, vlani totiž jej prime-time priemer dosiahol hodnotu 33,2 %.

Joj tak, ako v doterajších mesiacoch roka, aj v apríli rástla. Celodenne mala podľa našich informácií posilniť o viac ako pol podielového bodu, v prime-time to bolo výraznejšie o vyše jeden podielový bod. V roku 2016 v hlavnom vysielacom čase dosiahla share 18,7 %, tento apríl to malo byť rovných 20 %. Markíze sa tak v apríli podaril jeden z cieľov, vrátiť sa do pozície lídra trhu. V hlavnom vysielacom čase však bol rozdiel menej než pol podielového bodu. Joj si polepšila aj ako skupina, medziročne mala spolu s Plus a Wau podľa oficiálneho čísla narásť o 1,4 podielového bodu na prime-time priemer 27 %. Celodenný priemer nezverejnila.

Oproti vlaňajšiemu aprílu mala podľa našich informácií posilniť aj Jednotka. V komerčnej cieľovke mala celodenne rásť o takmer 1,5 podielového bodu a v prime-time o vyše jeden bod s priemerným podielom takmer 11 %. K lepším číslam jej stihla pomôcť ešte folklórna šou Zem spieva, novinka Záhady tela aj zlepšené výkony Čo ja viem či 5 proti 5.

Čítať viac...
Nahor