Sledovanosť
Takýto prepad seriálového trháku či ťažiskovej šou nečakali: Toto sú prvé prekvapenia televíznej jesene!
Televízie naplno rozbehli jesenné štruktúry, niektoré kľúčové programy nateraz zaostávajú za očakávaniami.
Víťazi a porazení úvodu novej televíznej sezóny sú známi.
Ako sme už informovali, dominantné postavenie na trhu si naďalej udržuje Dunaj, k vašim službám, ktorý je momentálne nielen najsledovanejším seriálom na Slovensku, ale aj celkovo programom spomedzi celej večernej ponuky.
Ani v druhom týždni novej 7. série sa síce nedokázal dostať na svoju hranicu 500-tisíc divákov, ktorú na jar hravo pravidelne zdolával, drží sa však blízko nej a v obchodnej cieľovke dosahuje najvyššie podiely na trhu zo všetkých hlavných programov na úrovni okolo 27 – 29 %.
Svoju konkurenciu nateraz nepúšťa ani k polovičným výkonom.
So stratou približne ratingového bodu oproti výkonom z konca jari sa vrátila seriálová Nemocnica, ktorá sa z podielov na trhu okolo 14 – 15 % prepadla k úrovni okolo 11 % v obchodnej cieľovke. O jeden podielový bod vyššie štartovala svoju 2. sériu štvrtková Kriminálka Kraj.
Záhady stratených divákov
Jedno z najväčších prekvapení však priniesol stredajší súboj dvoch jesenných šou.
Na Markízu sa po dvojročnej prestávke s 5. sériou vrátili Extrémne premeny, ktoré síce nedokázali nadviazať absolútny trhák reality šou Na nože z uplynulej jari, uviedli sa však jasným víťazstvom na ratingu 6,2 % a podiele na trhu 26,2 % v obchodnej skupine. Podiel nahor ťahala najmä výrazne väčšia dĺžka oproti Na nože.
Extrémne premeny sa uprostred týždňa stretli v netradičnom súboji s ťažiskovou šou Česko Slovensko má talent, ktorá stihla svoju 12. sériu odštartovať ešte nedeľu predtým ratingom 5,4 % a podielom na trhu 19,7 % v obchodnej skupine. V priamom strete so šou o chudnutí však výrazne stratila.
Kým v celkovom publiku ešte stredajší Talent od Extrémnych premien delilo okolo 80-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke zaostal polovičným výkonom s podielom na trhu okolo 13 %. Išlo o najslabší výkon talentovej šou od jej prvej série.
Sklamanie v úvode sezóny zažila aj Jednotka.
Tá v uplynulom období ponúkala jeden z najsledovanejších zábavných programov, keď sa jej darilo so sobotnými Záhadami tela. Mnohokrát boli sledovanejšie než nosné zábavné šou Milujem Slovensko alebo Čo ja viem.
Pri návrate nových častí však Záhady tela uplynulú sobotu stratili približne tretinu svojich bývalých divákov z konca jari, keď si ich našlo okolo 230-tisíc divákov. Na jar pravidelne prekračovali 300 až 400-tisícovú divácku hranicu.
Sobotným lídrom bol štart 2. série zábavnej šou Možné je všetko, ktorá však výrazne vyššie nevystrelila, sledovalo ju celkovo takmer 250-tisíc divákov. Jasne vpredu bola v obchodnej skupine, v ktorej uhrala rating 5,5 % s podielom na trhu na svojej priemernej úrovni 23 %.
Druhá šanca ďalej padá
Kým minulý týždeň ešte mohlo sledovanosť programov ovplyvňovať počasie, úvod tohto týždňa patril veľkého ochladeniu aj búrkam.
Ani to však nezvrátilo ďalšie z doterajších najväčších prekvapení tejto sezóny, ktorým je prepad sledovanosti bývalého seriálového trháku Druhá šanca.
Ten sa po dvojročnej prestávke vrátil minulý týždeň s novou 3. sériou, ktorú odštartoval ďaleko za očakávaniami. Kým v prvých dvoch sériách Druhú šancu sledovalo pravidelne 500 až 600-tisíc divákov, nové časti pritiahli o viac ako 100-tisíc divákov menej. Úvodný diel 3. série si našlo 405-tisíc divákov v celkovom publiku, v obchodnej cieľovke sa Druhá šanca vrátila na ratingu 6,7 % s podielom na trhu 25,5 %.
Napriek výraznému ochladeniu počasia Druhá šanca tento týždeň ešte klesla.
Druhá časť aktuálnej 3. série nedosiahla ani na štyristotisícovú hranicu, keď si ju malo pozrieť 372-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Seriál klesol aj v obchodnej skupine, kde prehĺbil najslabší výkon v celom jeho vysielaní ratingom 6,1 % a podielom na trhu 23,7 %.
Druhej šanci sa v pondelok priblížilo Inkognito, ktoré si udržalo svojich priaznivcov s celkovo takmer 320-tisíc divákmi. V obchodnej skupine malo uhrať rating 4,5 % s podielom na trhu takmer 17 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.