Aktuality
Ďalšia veľká kritika Búrlivého vína: Scenáristi kritizovaní za bizarný koniec Mila Kráľa v seriáli!
Markíza sa rozhodla stiahnuť Mila Kráľa z Búrlivého vína, aby ním nalákala divákov na Kukučku. Spôsob, akým to urobila, divákov pobúril.
Aj keď sú odchody hercov z deja, a to aj tie najradikálnejšie, bežnou súčasťou seriálov, ich spracovanie by malo byť čo najmenej bolestivé. Pre seriál aj divákov. Markíza sa aktuálne rozhodla ukončiť pôsobenie Mila Kráľa v Búrlivom víne, pričom sa jej, zdá sa, nepodarilo zvoliť najlepšiu cestu.
Avizovaný bol bizarný spôsob, akým postava Erika Haladu skončí v seriáli. A tak sa aj skutočne stalo. Erik zomrel po páde z rebríka po tom, čo pripravoval na fasáde paneláku pre svoju nevestu Ritu prekvapenie.
Smrť Mila Kráľa v seriáli tak bola skutočne nevšedná, pričom scenáristi Búrlivého vína sa musia aktuálne opäť vysporadúvať s veľkou kritikou ich práce. Zdá sa, že dosiaľ vôbec najtvrdšou. Búrlivá diskusia s množstvom negatívnych komentárov sa spustila pod fotografiou Erikovho prekvapenia, ktoré sa mu stalo osudným.
Erikovo najromantickejšie gesto… <3 :(
#burlivevinoPosted by Búrlivé Víno on 25. august 2015
Bez prekvapení mnohých divákov nahneval fakt, že Milo Kráľ v seriáli končí. Herec patrí medzi divácke magnety, čo chce Markíza využiť pri Kukučke, no môže tým ohroziť svoj hlavný seriál. Ani príchod Vlada Kobielskeho a rovnako tak Tomáša Maštalíra pre túto chvíľu čísla seriálu viditeľne neposilňujú. Naopak, tento rok zažíva svoje najhoršie obdobie.
Čo však diváci skritizovali najostrejšie, bol spôsob, akým scenáristi ukončili hercovo pôsobenie v Búrlivom víne. Mnohí pripomínajú, že kým Barbora Švidraňová prežila na konci predošlej série drsný pád zo skaly, Haladu zabil pád z rebríka. Tvorcovia sa podľa všetkého pokúsili do smrti Haladu zakomponovať romantickú symboliku, no v tomto prípade sa im nepodarilo u divákov vyvolať želané emócie.
Divákom sa rovnako nepáči aj to, že očakávaný romantický moment skončil veľkou tragédiou. Seriál je už dlhší čas kritizovaný za to, že kým začínal ako rodinný a romantický, v súčasnosti má často od tejto charakteristiky ďaleko. Pozerajú ho pritom aj deti. Herečka Rebeka Poláková, predstaviteľka Nadi, prednedávnom prezradila, že pravidelne v scenároch nadchádza obrazy, v ktorých sa má vyzliekať a rovnako repliky, v ktorých sa vyskytujú vulgarizmy. Tie vynecháva. „Proste som ich nepovedala. Mala som tiež pomaly v každej druhej scéne napísané – dáva si dole tričko. Keby som na to pristala, polovičku seriálu by som bola nahá. Vždy som však pripomenula, že točíme rodinný seriál, na to by sme nemali zabúdať,“ povedala pred časom pre Eurotelevíziu.
Spolu s tým dochádza v seriálu k čoraz absurdnejším situáciám, medzi ktoré sa už zaradí aj smrť Erika Haladu. Priamo či nepriamo o krajnostiach hovoria aj niektorí herci. Prednedávnom dokonca aj samotný Milo Kráľ. “Je to o tom, kam až môže zájsť zúfalstvo scenáristu. Ja im rozumiem. Nie je jednoduché vymýšľať kvantum príbehov, stále nové a nové linky pre zabehnuté postavy. A to niekedy vedie i ku krajným riešeniam,” povedal na margo scenárov. Diváci aj v prípade konca vzťahu Rity a Erika navrhovali menej razantný koniec, napríklad odcestovanie Erika do Kanady.
Scenáristi Búrlivého vína sa s kritikou potýkajú dlhšie. Diváci už pri piatej sérii hovorili o umelom naťahovaní seriálu a, zdá sa, že minimálne na výkonoch vínnej ságy sa tento názor aj premieta. Jedna z autoriek seriálu, Vanda Feriancová, v minulosti nezvládla nápor kritiky a nešťastne zaútočila na divákov: „Čo keby som vám ponúkla možnosť napísať si jeden diel, aby skutočne vynikol váš obrovský pisateľský talent? To bude určite ďalší Oskar. A ak nie, na vašich famóznych výtvoroch sa pobavíme aspoň my, kolektív tvorcov.“ Niet divu, že niektoré kritické komentáre k odchodu Kráľa zo seriálu sú smerované priamo jej.