Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Ťahanie volebnej noci od 20:30 sa Markíze nevyplatilo! Joj s tou svojou vydržala až do rána

Markíza si vyskúšala experiment s vyplnením celého večera volebnou nocou, dominovala až po zatvorení poslednej volebnej miestnosti. Svoj experiment si zopakovala aj Joj na spravodajskej stanici, ktorá vo svojej konkurencii vyhrala volebný deň aj prime-time.

Prvé kolo prezidentských volieb prinieslo množstvo živého spravodajského obsahu, o ktorý sa popri viacerých portálov postarali aj televízne stanice.

Medzi televíziami je tradične s volebným vysielaním najsilnejšia Markíza, ktorá tento rok pristúpila k netradičnému kroku.

Televízny líder ani pri prezidentských voľbách nevynechal na hlavnej stanici živé vysielanie volebnej noci, ktorú však štartoval oveľa skôr ako v minulosti.

Kým bežne Markíza volebnú noc začínala s očakávaným zatvorením volebných miestnosti okolo 22. hodiny, v tohtoročných voľbách prezidenta volebnú noc v priebehu oboch kôl začína už po 20:30.

Markíza tak túto sobotu prakticky dve hodiny v hlavnom vysielacom čase trávila čakaním na výsledky.

Volebné moratórium na prieskumy či vyjadrenia, ktoré by mohli zasiahnuť do prebiehajúcich volieb, napokon trvalo až do 22:30, kedy sa v médiách začali objavovať prvé odhady a sčítané hlasy z prvých okrskov.

Dvojhodinová vata, o ktorú sa postaral moderátor Michal Kovačič s komentátorom Mariánom Leškom, šéfom prieskumnej agentúry Focus Martinom Slosiarikom a ďalšími moderátori divákov príliš nelákala.

V prvej hodine mala byť Markíza trojkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách, do 22. hodiny sa mala pohybovať na hlboko podpriemernom podiele na trhu okolo 14 % v obchodnej cieľovke.

Sobotným večerným lídrom v nej bola Joj s premiérovým filmom Mladá pomstiteľka, ktorý uhral rating 5 % a podiel na trhu 18 % v obchodnej cieľovke. Záhady tela na Jednotke neboli ďaleko s ratingom cez 4 %, jasne viedli v celkovom publiku s 383-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Markíza sa výrazne na koňa dostala po 22:30, kde už s volebnou nocou medzi televíziami jasne dominovala.

Po desiatej hodine sa dostala bezpečne nad 20-percentnú podielovú hranicu, najsilnejšiu pozíciu mala po polnoci, kedy sa jej podiel na trhu vyšplhal cez 40 %.

Priemerne volebná noc Markízy k prvému kolu prezidentských volieb dosiahla od 20:30 do noci rating 4,5 % s podielom na trhu 19,9 % v obchodnej skupine. Priemerná sledovanosť v univerzálnej skupine dosiahla úroveň 239-tisíc divákov.

Markíza k tomu uviedla, že v priebehu celého večerného a nočného volebného vysielania zasiahla 914-tisíc divákov pri obrazovke (reach v skupine 12+), ktorí si volebnú noc zapli aspoň na tri minúty.

Joj 24 vysielala až do rána

Volebná noc RTVS bola druhou najsledovanejšou, začínala od 21:40 a končila po 1. ráno. Na Jednotke a :24 ju malo sledovať priemerne cez 140-tisíc divákov, najvyššie sa blížila k 200-tisícovej úrovni.

Medzi spravodajskými stanicami sa v sobotu pripomenula Joj 24, ktorá v univerzálnej skupine celodenne dorovnala TA3 a prime-time vo svojej konkurencii vyhrala.

Celodenne mala v 12+ zaznamenať priemerný podiel na trhu 2,35 %, TA3 zaostala na úrovni štatistickej chyby podielom 2,29 %. Verejnoprávna :24 si celodenne pripísala podiel na trhu 1,81 %. V prime-time získala Joj 24 podiel na trhu vyše 2 %, ostatné dve stanice sa hýbali okolo alebo pod percentom.

Zaujímavosťou je, že Joj 24 ako jediná televízia ponúkla celonočné moderované vysielanie až do rána. Ostatné televízie uzavreli volebné noci okolo 1. hodiny ráno. 

Spravodajská televízia Joj si takto zopakovala netradičné celonočné živé vysielanie volebnej noci z parlamentných volieb v septembri 2023.

V nedeľu sa už do popredia očakávane dostali hlavné víkendové diskusie.

V politike na TA3 si malo zapnúť takmer 195-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, podiel na trhu spravodajskú televíziu vystrelil nad 17 % v univerzálnej cieľovke. Na telo si na Markíze pozrelo vyše 360-tisíc divákov.

Suverénne najsledovanejšou debatou nedeľného vysielania bolo O 5 minút 12 so 492-tisíc divákmi na obrazovke Jednotky a :24. Podiel na trhu prekročil hranicu 38 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor