Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

TA3 sa pochválila rekordnými výsledkami počas volebného víkendu. Miešala jablká s hruškami

AKTUALIZÁCIA.

TA3 je počas mimoriadnych udalostí tradičným útočiskom televíznych divákov, ktorým sa nechce čakať na spravodajské relácie ostatných staníc. Inak tomu nebolo ani počas komunálnych volieb, ku ktorým TA3 ako jediná vysielala počas večera až do noci volebné štúdio. Výkonný riaditeľ televízie, Igor Čekirda, sa v samostatnej reportáži k rekordnej sledovanosti TA3 počas volebného víkendu pochválil sledovanosťou tohto štúdia. „Rád by som spomenul aspoň sobotné volebné štúdio, ktoré naozaj atakovalo všetky rekordy a pozrelo si ho viac ako 800-tis. divákov TA3,“ povedal Čekirda. Televízia v tlačovej správe spresnila, že išlo o 830-tis. divákov.

Riaditeľ ďalej dodal ďalšie pozitívne výsledky. „Teší nás nielen vysoký počet divákov, ale aj čas, ktorý strávili pri obrazovke. Bolo to okolo polhodiny na jednotlivca, v priebehu tohto predĺženého víkendu sme mali denne 1,4 – 1,7 milióna divákov,“ dodal. Tlačová správa udáva presne 1,360 mil. divákov v sobotu, 1,623 mil. v nedeľu a 1,344 mil. v pondelok.

Ani v jednom prípade, či už v spravodajskom príspevku, alebo tlačovej správe, televízia neupresnila pôvod nameraných čísel. V prípade počtu divákov podľa všetkého interpretovala reach programu, resp. celodenného vysielania, čiže jeho zásah na divákov. Reach neudáva priemernú sledovanosť programu, ako to je v prípade bežne uvádzaného ratingu, ale sčítava všetkých divákov, ktorí si vysielanie aspoň na chvíľu zapli – teda, na ktorých mal program dosah. V tomto prípade je však stanovená minimálna doba, počas ktorej musel divák program sledovať. Najbežnejšie ide o dobu minimálne tri minúty. Ani tento údaj v tomto prípade nepoznáme.

Pre monotematickú stanicu je reach relevantnejší údaj ako rating a tak je pre TA3 bežné, že prezentuje práve tieto čísla. K zavádzaniu však môže dôjsť pri takomto spôsobe interpretovania sledovanosti a to najmä v prípade, ak sa televízia pochváli výkonom konkrétnej relácie. „Sobotňajšie volebné štúdio si pozrelo viac ako 830 tisíc divákov so 6,8% podielom na trhu,“ uvádza tlačová správa. V tomto prípade televízia mieša údaj reach so share, pričom share (podiel na trhu) vychádza z hodnoty ratingu a celkového počtu divákov pri obrazovke. Reach by si v tomto prípade mohli viacerí ľahko zameniť s ratingom.

Za „sledovanosť“ sa považuje rating relácie a nie reach, ktorý síce udáva celkový počet divákov, no väčšina z nich, v tomto prípade z niekoľkohodinovej relácie, nemusela odsledovať viac ako tri minúty. Preto vždy, keď sa televízie zamerajú na zásah programu, nie celkovú sledovanosť, tento fakt musia uviesť. TA3 neuviedla ani cieľovú skupinu, ktorej čísla interpretovala.

Najsledovanejšie volebné programy ponúkli Markíza a Jednotka RTVS. Komerčný líder odvysielal v nedeľu o 13:00 ku komunálnym voľbám Mimoriadnu reláciu, v 12+ ju sledovalo 327-tis. divákov. Jednotka odvysielala prvé Mimoriadne správy po 9-tej ráno, sledovalo ich 92-tis. Slovákov. Špeciálne O 5 minút 12 vo federálnej verzii s moderátorom ČT Václavom Moravcom sledovalo od dvanástej do druhej 212-tis. Slovákov.

Reportáž k sledovanosti volebného víkendu na TA3

Čítať viac...
Nahor