Aktuality
Superstar s prvým semifinále potvrdila pokles, nedeľu však vyhrala! Celkovo najvyššie spravodajstvá Joj
V sobotu prebehol ďalší ročník súťaže krásy Miss Slovensko, organizátori vsadili na vlaňajší koncept, s ktorým zaznamenali výrazný nárast sledovanosti. Markíza v nedeľu predstavila nový politický formát s Michalom Kovačičom, neuspela.
SOBOTA: Joj aj tento rok pokračovala vo vysielaní súťaže Miss Slovensko, ktorá na jej obrazovky prešla už v roku 2011. Súťaž vlani prešla veľkou zmenou, keď upustila od snáh o fashion show a vrátila sa ku klasickejšiemu konceptu súťaží krásy. Moderátorom sa stal Libor Bouček, prenos vtedy výrazne porástol, keď v roku 2016 prepadol vôbec najhorším výkonom len 12,5 %, minulý rok vyskočil na 18 %. S ročníkom 2018 sa Miss Slovensko dostalo niekam k priemeru, s rovnakým konceptom aj moderátorom kleslo na rating 4,7 % a podiel 16 %. Celkovo prenos sledovalo cez 280-tisíc divákov.
Večer viedla Markíza s filmom Táto pomsta je moja, nestačila však na svoj priemer s ratingom pod šestkou a podielom pod 19 %. Záhady tela na Jednotke mali prekročiť štyri ratingy s podielom 14,5 %, klasicky viedli v celkovom publiku, kde si ich vybralo cez 330-tisíc divákov. Neskoro večer v komerčnej cieľovke uhralo štvorku s podielom takmer 13 %.
Z ďalších programov Plus s filmom To bude boj prekročila 5 %, Fortuna liga na Dajto sa hýbala nad 4 a pod 5 %. Šťastie na dosah na Doma prekročil 4 %, Plus so CSI Cyber uhrala pod 2 %, Inkognito jej stúplo na 2,5 a pod 5 %. Smotánka mala podvečer prekročiť 23 %, o slovo sa prihlásila Dvojka s hokejom slovenskej reprezentácie na Euro Hockey Challenge a podielmi cez 13, 15 a 13 %. Prekryla aj veľkú časť spravodajskej pasáže večera, Televízne noviny stiahla pod 25 %, Noviny prekryla z polovice, šli nad 18 %. Celkovo vyhrali s 355-tisíc divákmi, TN-ky ich mali mať pod 340-tisíc. Najsledovanejším programom dňa sa v oboch cieľovkách stalo Počasie Markízy, u mladých ho doťahoval večerný film Markízy.
NEDEĽA: V nedeľnom prime-time sa odohral prvý priamy prenos piatej federálnej Superstar, v ktorej sa už premiérovo predstavil aj moderátor Leoš Mareš. Šou potvrdila pokles sledovanosti spred týždňa, keď sa opäť hýbala bližšie k ratingovej osmičke, prvé semifinále malo sledovať 8,3 % divákov s podielom 26,3 %. Superstar však drží svoju podielovú úroveň, a to aj vďaka dĺžke či počasiu. Celkovo mala cez 400-tisíc divákov. Joj jej konkurovala premiérou akčného filmu Hitman: Agent 47, dostať sa mala na 6,4 ratingu s podielom takmer 19 %.
Na menších staniciach boli najvyššie Profesionáli na Plus pri podieli cez 7 %, nasledovala ich snímka Denník princeznej na rovnakej stanici s podielom 6 %. Doma s filmom Posadnutá študentom prekročia 4 %, ostatné programy sa dostali nižšie.
Markíza v nedeľu o 13. hodine predstavila nový mimoriadny diskusný politický formát „25„, ktorého moderovanie zverila nástupcovi Zlatice Švajdovej-Puškárovej, Michalovi Kovačičovi. Relácia, ktorú bude vysielať iba mimoriadne v závislosti od aktuálnych udalostí, sa uviedla na úvod s premiérom Slovenskej republiky Petrom Pellegrinim, pričom Markíze vyniesla podpriemerný podiel 16,5 %. Celkovo ju sledovalo takmer 180-tisíc divákov, viac ich malo skoršie O 5 minút 12 na Jednotke, necelých 195-tisíc.
Susedia Markíze podvečer prekročili 24 %, Joj v posledných týždňoch spadli tradičné nedeľné magazíny, Nové bývanie jej uhralo len 14 %. Noviny vyhrali spravodajský súboj aj v komerčnej cieľovke, podielovo šli nad 22 %, Televízne noviny zaostali o pol ratingu s podielom pod 23 %. Spravodajské relácie Joj mali v nedeľu celkovo najviac divákov, jediné prekročili polmiliónovú hranicu. Noviny malo sledovať 525-tisíc divákov, Televízne noviny vyše 370-tisíc, vôbec najviac ich malo Najlepšie počasie, ktoré malo ísť nad hranicu 580-tisíc divákov. Nad pol milióna sa dostal aj Šport. V komerčnej cieľovke zas deň ovládla Superstar, tesne pred Najlepším počasím.