Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Súboj speváckych šou sa môže zopakovať! Po Joj kúpila spevácky formát aj Markíza

Na jar sa v nepriamom súboji proti sebe stretli X Factor a Hlas Česko Slovenska, budúci rok sa môže situácia so speváckymi formátmi zopakovať.

Tak ako bolo už v polovičke septembra známe, Joj kúpila v balíku s formátom Got Talent a ďalšími produktmi aj práva na druhú sériu speváckej šou X Factor. Napriek tomu, že spočiatku nehovorili zákulisné hlasy v jasné pokračovanie speváckej šou, televízia nakoniec druhú sériu plánuje.

Najnovšie je pri tom jasné, že spevácku šou uvidíme aj na obrazovke lídra. Markíza totiž kúpila práva na formát Superstar, ktorý má u nás najdlhšiu tradíciu. Posledne Superstar televízia vysielala na jar 2013, kedy priniesla kompletnú zmenu moderátorov a taktiež úpravu imidžu formátu v rámci „novej éry“ šou. V porovnaní s predošlými ročníkmi šou v sledovanosti upadla, stále však šlo o lepšie výkony ako v prípade tohtoročného Hlasu. Ten sa však vysielal v iný deň.

Ani Joj ani Markíza neboli nakoniec s výkonmi jarných speváckych formátov úplne nespokojné. Napriek tomu, že aj Hlasu aj X Factoru už v záverečnej tretine dochádzal dych, televízie spevácke formáty neodpísali. Viac o výkonoch X Factoru a Hlasu na jar 2013 v tomto článku.

Riaditeľ Markízy, Matthias Settele, na otázku, či sú talentových šou ľudia u nás prejedení, neodpovedal kladne. Talentové šou podľa neho stále majú miesto v štruktúre veľkej televízie. „Nemyslím si to. Náš Hlas Česko Slovenska bol počas kastingových kôl veľmi silný, aj keď posledné epizódy, teda živé prenosy, už mali menšiu sledovanosť. Všetko chce svoj čas. Našim divákom chceme ponúknuť to, čo majú najradšej: kvalitný mix programov rôzneho žánru od spravodajstva a publicistiky cez seriály, talentové a reality show, športové prenosy až po kvalitné seriály s dobrými hercami,“ povedal v rozhovore pre Nový Čas.

Štatistiky: (Hlas Česko Slovenska vs. X Factor)
priemerný rating 12 – 54: 9,3 % / 9,5 %
priemerný rating 12+: 10 % / 10 %
priemerný share 12 – 54: 27 % / 23,9 %
priemerný share 12+: 24,2 % / 21,9 %
najsledovanejší diel v 12 – 54: 5. marec 2014, 426-tisíc / 16. marec, 437-tisíc
najsledovanejší diel v 12+: 5. marec 2014, 648-tisíc / 16. marec, 620-tisíc
najmenej sledovaný diel v 12 – 54: 14. máj 2014, 198-tisíc / 25. máj, 215-tisíc
najmenej sledovaný v 12+: 14. máj, 312-tisíc / 25. máj, 379-tisíc
priemerná sledovanosť zostrihových epizód v 12 – 54: 335-tisíc, rtg 10,3 %, shr 28,8 % / 331-tisíc, rtg 10,1 %, shr 25,5 %
priemerná sledovanosť živých kôl v 12 – 54: 206-tisíc, rtg 6,3 %, shr 21,7 % / 242-tisíc, rtg 7,4 %, shr 19,3 %
porovnanie finálových epizód v 12 – 54*: 201-tisíc, rtg 6,2 %, shr 21,4 % / 215-tisíc, rtg 6,6 %, shr 18,4 %
porovnanie finálových epizód v 12+*: 348-tisíc, rtg 7,5 %, shr 21,2 % / 379-tisíc, rtg 8,1 %, shr 18,8 %

*poznámka: Výsledok finálovej epizódy Hlasu Česko Slovenska je meraná od začiatku prenosu až do vyhlásenia výsledkov, finále X Factoru bolo rozdelené na hlavný prenos a Rozhodnutie. Údaje sledujú výsledok hlavnej finálovej časti X Factoru, Rozhodnutie zaznamenalo výsledok v 12 – 54 171-tisíc divákov, rtg 5,2 %, shr 24,3 %, v 12+ 327-tisíc, rtg 7 %, shr 27,6 %. Hlavný finálový prenos X Factoru skončil pred 23:00, Rozhodnutie trvalo takmer do 23:50. Celý finálový prenos Hlasu Česko Slovenska trval do 23:20.

Čítať viac...
Nahor