Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Štedrý deň plný prekvapení! Klasika slabne, Láska na vlásku hitom tohtoročných Vianoc!

Jednotke RTVS sa podarilo s premiérovou rozprávkou dotiahnuť sa na najväčšiu klasiku Tri oriešky pre Popolušku. Priblížila sa tak trendu z Česka.

Najočakávanejšou udalosťou tohtoročných Vianoc bola jednoznačne televízna premiéra slovenskej rozprávky Láska na vlásku. Kým v Česku má na verejnoprávnej ČT nová rozprávka priestor každý rok, u nás ide zatiaľ skôr o raritu. Diváci však novinku ocenili.

1. a 2. sviatok vianočný v číslach: Mrázik aj Pyšná princezná prepadli! Ako odštartovalo Pod kupolou?

Dokonca môžeme hovoriť o podobnosti trendu, ktorý nastal u českých susedov. Tam má každý rok premiérová rozprávka veľkú pozornosť divákov a stáva sa jasne najsledovanejším titulom Štedrého dňa. Bolo to tak aj tento rok, keď novú rozprávku Princezná a písař sledovalo cez dva milióny Čechov s podielom cez 50 %, kým Tri oriešky pre Popolušku ako druhý najsledovanejší program dňa sledovalo pod 1,4 milióna divákov.

Láska na vlásku vyniesla taktiež Jednotku do výšin. Podľa našich informácií si rozprávku pozrelo 13,9 % divákov s podielom 29,6 % a to dokonca v mladšej cieľovke 12 – 54. V 12+ to bolo ešte viac, keď rating mal dosiahnuť hodnotu 14,6 % a podiel 29,4 %. Nová rozprávka tak výrazne dobehla aj tú najklasickejšiu, keď Tri oriešky pre Popolušku sledovalo (v 12 – 54) 16,8 % divákov s podielom 32,7 %. Podľa našich informácií k tomu Popoluška rástla až po skončení Lásky na vlásku, s ktorou sa prelínala takmer hodinu.

Klasiky tento rok všeobecne divákov vo veľkom počte nelákajú. Markíza počas dňa nad 30 percent vyskočila len s Popoluškou, ostatné programy zaznamenali slabšie čísla. Honza málem králem sa blížil k podielu 23 %, Nebojsa prekročil 24 %, Císařův pekař uhral podiel okolo 19 %, Pekařův císař a Soľ nad zlato získali podiely okolo 24 %. Markíze priveľmi nevyšla premiéra animovaného filmu Happy Feet 2 s podielom nad 23 %, Perinbaba sa už vyšvihla k 27 percentám. Výrazne stratil líder po Popoluške, komédia Přijde letos Ježíšek? získala podiel len nad 20 %.

Joj sa so Štedrým dňom bez reklamy dokázala udržať na priemerných sviatočných číslach. Ani jeden z jej programov neprekročil hranicu 20 %. Ranný film Santa a jeho štvornohí priatelia sa k 20 percentám ešte priblížil, Zachránené Vianoce skončili pod 19 %. Predobedný film Všade samé zvončeky získal priemerný podiel takmer 15 %, Nekonečný príbeh atakoval 17-tku. Joj nevyšla stávka na novšie filmy, Vianočné rande aj Bláznivé Vianoce uhrali podiely len nad 13 %. Naopak, uspela klasická animovaná Snehulienka so siedmimi trpaslíkmi a podielom 18 %, filmy Sám doma 2 a Doba ľadová 2 boli priemerné s podielom okolo 16 %. Kým v minulosti sa televízii oplatilo v neskorší večer uviesť akčnejší titul, tento rok tomu tak nebolo, Šakal skončil pod 14 percentami.

Jednotku počas dňa najviac potiahla spomínaná Láska na vlásku. Tradičný charitatívny prenos Úsmev ako dar dosiahol podiel pod 10 %, Rozprávky bratov Grimmovcov uhrali 9 %. Jednotka rástla s blížiacim sa večerom, Kubo získal podiel okolo 12 %, Sokoliar Tomáš prekročil 15 %. Klasické Vianočné oblátky po Láske na vlásku už boli opäť len priemerné s podielom takmer 10 %. Čísla sú uvádzané v 12+.

Z menších staníc na Štedrý deň uspela najviac Plus. Tá dokázala ako jediná v ratingu stabilne dosahovať hodnotu nad 2 %. Výrazne uspel maratón vianočných epizód tradičných seriálov stanice, vianoční Simpsonovci sa podielovo hýbali v rozmedzí pod 7 až 10 %, Profesionáli, Kutyil, ktorý dosiahol najvyšší rating stanice 2,6 % a Hoď svišťom sa pohybovali pod 7 až 8 %. Snímka Blb a blbec získala 7 %, nasledujúci Profesionáli už klesli pod päť a tri percentá. Smrtonosná pasca 2 bola priemerná s podielom nad 4 %, Bláznivé Vianoce uhrali 5,5 %. Veľmi sa darilo repríze vianočného špeciálu s Martinkou z Turca a podielom nad 8 %.

Doma napriek vianočnej ponuke priveľmi neuspela. Ratingovo počas celého dňa dosahovala hodnôt od 0,5 do 1,7 %, pričom túto hodnotu mala dosiahnuť s doobednou snímkou Kučeravá Sue. Tá tak bola najsledovanejším programom stanice, v podieli prekročila 7 %. Najslabšia bola Doma večer. Silne promovaný Drahý John aj Rodinné Vianoce dosiahli slabý podiel pod 1,5 %, uspela až snímka Jedz, modli sa a miluj s podielom nad 4 %.

Dajto predviedlo, naopak, najlepší výkon večer. Kým celý deň uhrávalo ratingy okolo jeden až 1,6 percenta najčastejšie s podielmi nad 4 – 5 %, večerní Expendables: Nezničiteľní vyskočili v ratingu na 4,4 % a podiel nad 10 %, čím oslabili aj Joj a jej Šakala. Predchádzajúce V zajatí kódu atakovalo v ratingu dve percentá, v podieli sa blížilo k štyrom percentám.

 

Čítať viac...
Nahor