Pikošky
Slovenské televízie odvysielali v roku 2013 viac reklamy ako vlani. V Joj preinvestovali klienti najviac
V roku 2013 zaznamenal televízny trh nárast reklamného času oproti roku 2012. Celkovo odvysielali slovenské televízne stanice viac ako 883 tisíc spotov v celkovej dĺžke 5 532 hodín, čo je o 16 % viac ako pred rokom. O zvýšenie reklamného času sa pričinili aj nové stanice WAU a dnes už zrušený Fooor, ktoré odvysielali 462 hodín reklamy.
Podľa agentúry TNS Slovakia, ktorá prišla s oficiálnymi štatistikami za rok 2013, zadávatelia reklamy preinvestovali v televíziách o 12 % viac prostriedkov ako pred rokom, čo predstavuje viac ako 709 miliónov eur. Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie.
Poradie staníc podľa odvysielaného reklamného času (údaj je súčtom stopáží odvysielaných reklamných spotov a sponzorských odkazov)
Poradie TOP 10 zadávateľov v televízii
Fakty za rok 2013:
– priemerná dĺžka spotu bola 23 sekúnd (22 sekúnd v roku 2012). Najčastejšie vysielané boli tradične 30’’ spoty. Ich podiel na celkovom počte odvysielaných spotov zostal medziročne rovnaký (35%), podobne ako v prípade 25’’ spotov (29%). Mierny nárast zaznamenali 15’’ spoty (+1,3%), 10’’ spotov sa odvysielalo o nepatrné 1% menej
– najviac spotov odvysielali monitorované celoštátne televízne stanice v stredu 27. novembra 2013, spolu 3 663 spotov. V tento deň v prime time vysielala verejnoprávna Jednotka zápas Ligy majstrov Bayer Leverkusen – Manchester United, Markíza ponúkla Modré z neba a JOJka Panelák
– najviac reklám v jednom bloku – 30 spotov v celkovej dĺžke 12 minút – odvysielala TV JOJ v nedeľu 31. marca 2013 večer o 22:24 hod počas filmu Avatar
– najviac divákov si pozrelo 20’’ spot Orange odvysielaný na Jednotke 12. mája 2013 o 20:21 hod. počas druhej tretiny zápasu Slovensko – Rusko na MS v ľadovom hokeji
– najdrahší spot uplynulého roka odvysielala TV JOJ v nedeľu 13. októbra počas show Československo má talent o 21:53 hod. a bol to 45’’ spot na Nissan Note
– najviac peňazí do televíznej reklamy investovali zadávatelia pôsobiaci v tých istých segmentoch trhu ako v roku 2012. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov (vrátane stavebných sporiteľní). O priečku nižšie sú služby mobilných operátorov. Na treťom mieste sú lieky, ktoré si oproti roku 2012 vymenili pozíciu s kategóriou automotive. Automotive sa posunul na štvrté miesto a maloobchodné reťazce uzatvárajú TOP 5 kategórií. Podiel TOP 5 kategórií na celkových reklamných výdavkoch v televízii bol 47 percent.