Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Sledovanosť na Štedrý deň – Popoluška našla v Česku opäť premožiteľa! Ako dopadla na Slovensku?

Akú sledovanosť mali programy vianočnej ponuky slovenských televízií? Obhájila Popoluška svoju pozíciu alebo našla premožiteľa?

Scenár zo susedného Česka, kde už dva roky po sebe Tri oriešky pre Popolušku našli premožiteľa v premiérovej rozprávke Českej televízie sa na Slovensku nezopakoval. RTVS premiérové filmové ani televízne rozprávky k Vianociam nevyrába. A v zásobe nemá ani toľko klasických rozprávkových titulov. Ešte horšie je na tom JOJ, ktorá nemala práva na žiadne klasické české či slovenské rozprávky. Licenciu na väčšinu z nich drží TV Markíza, ktorá s nimi uspela aj tento rok.

Tento rok sa absolútnym víťazom štedrovečernej sledovanosti v Česku stala rozprávka Duch nad zlato, ktorá na ČT1 dosiahla neuveriteľný podiel okolo 53%. Nova získala s Tromi orieškami pre Popolušku podiel okolo 35%.

Tri oriešky pre Popolušku však boli opäť najsledovanejším programom Štedrého dňa na Slovensku, tento rok dosiahli podľa predbežných informácií podiel okolo 39%. Tesne nad 30%-ný podiel sa dokázala dostať už iba klasická slovenská rozprávka Perinbaba, ktorú vysielala rovnako Markíza. Rozprávka Soľ nad zlato získala podiel okolo 26%, ďalšia z rozprávok S čerty nejsou žerty mala podiel okolo 23%. Po 21.30 hod. Markíza vysielala film Líbaš jako Buh s podielom okolo 20%.

JOJ tento rok konkurovala iba prevzatými zahraničnými titulmi – najúspešnejšie boli animované hity Doma ľadová s podielom okolo 22% a Doba ľadová 2 – podiel okolo 21%. Vianočný Panelák si tento rok pripísal podiel okolo 19% a klasický vianočný titul Sám doma v priamej konkurencii Troch orieškov pre Popolušku dosiahol podiel okolo 17%.

Na Štedrý deň sa darilo aj verejnoprávnej televízii – jej najsledovanejšími reláciami boli na Jednotke rozprávka Sokoliar Tomáš s podielom okolo 14% v 12+, opäť sa darilo aj filmovej sérii Biblia s podielmi okolo 12, resp. 16% – taktiež v 12+. Na Dvojke RTVS uspeli klasické tituly Rysavá jalovica s podielom približne 12% a Kubo s podielom okolo 9% – oba v 12+. Pemiérový večerníček Mimi a Líza dosiahol na Jednotke podiel nad 5%.

Z menších komerčných staníc bola na Štedtý deň najúspešnejšia Plus – jej najsledovanejšími reláciami boli popoludňajší blok vianočných epizód seriálu Profesionáli s podielmi okolo 8%, aj napriek neskoršej hodine vysielania po 22.30 uspela aj na Pluske animovaná komédia Doba ľadová s podielom nad 7%. Stanica Doma získala najviac divákov filmami Vianočný pozdrav – podiel okolo 6% a Vianoce na štvrtú – podiel okolo 4%. Dajto získala najviac divákov s filmami Krokodýl Dundee – podiel prvej časti sa pohyboval okolo 3%, podiel druhej časti okolo 6%.

foto: Nova

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor