Aktuality
Sledovanosť: Mrázik aj Pyšná princezná prepadli! Ako odštartovalo Pod kupolou?
Markíze sa tento rok vôbec nedarí s najklasickejšími rozprávkami, veľký prepad zažil Mrázik, ktorý minulý rok v prime-time uspel.
Už od Štedrého dňa sa lídrovi nedarí s klasickými rozprávkami. Kým v Česku naďalej dokážu bodovať počas dňa aj v prime-time, u nás to tak vo viacerých prípadoch prestáva byť pravdou.
Štedrý deň: Klasika slabne, Láska na vlásku hitom tohtoročných Vianoc!
1. sviatok vianočný
25. decembra sviatočnej ponuke ešte dominovala Markíza. Pomohla jej k tomu aj večerná premiéra Kúzelnej opatrovateľky 2, ktorá sa v ratingu vyšvihla k 13-tim percentám a v podieli sa blížila k 28 %. Joj v tom čase nasadila taktiež premiéru, dobrodružnú snímku Poklad Vikingov, skončila len nad 14 %. Nemalý kus z koláča sledovanosti si v tom čase ukrojila Jednotka, ktorá ponúkla prvú časť slovenskej klasiky Sváko Ragan, uspela s podielmi pod 14 resp. 16 % (12 – 54 / 12+).
Markíza vo štvrtok odvysielala Televízne noviny z menšieho štúdia, na sledovanosti jej to neubralo. Jej hlavné správy dosiahli podiel pod 35 %, Veľké Noviny Joj sa prehupli cez 25 %. Čo lídrovi nevyšlo bola podvečerná rozprávka Pyšná princezná. Každoročne obľúbenú rozprávku už medzičasom dvakrát v lukratívnom čase odvysielala Prima, čo mohlo spôsobiť nízky výkon jej tohtoročnej premiéry na Markíze, keď dosiahla slabý podiel nad 18 %. Ako sme už ale spomínali, Markíze sa s klasikami nedarilo ani na Štedrý deň. Zúbková víla podvečer na Joj získala podiel nad 15 %.
Veľkú pozornosť na seba vo štvrtok upriamovalo Dajto. To odštartovalo svoj veľký eventový seriál Pod kupolou, ktorému venovalo aj celú svoju vianočnú grafiku. Seriál odštartoval vysoko, keď tri časti za sebou dosiahli podľa našich informácií podiely 7,7 %, 9 % a 9,3 %. Ratingovo začal seriál slabšie na 3,6 %, najsledovanejšia bola druhá časť so ziskom 4,4 %. Nasadenie seriálu Pod kupolou bolo vôbec prvé veľké odhalenie v rámci tohtoročného sviatočného programu na mediálnom trhu. Priniesol vám ho opäť portál Mediaboom. Slabší deň mala vo štvrtok Pluska, nevyšiel jej večerný film Bod zlomu s podielom pod 3 %, Doma s Vianočným stromčekom uhrala nad 6 %.
2. sviatok vianočný
Štefan priniesol viacero prekvapení. Najviac sklamaní zažil televízny líder, ktorý už počas dňa šípil, že to nebude jeho najlepší sviatočný deň v histórii. Popoludní Markíze nevyšla ďalšia avizovaná animovaná premiéra Arthur zachráni Vianoce, ktorá dosiahla podiel len pod 15 %. Jednotkou bola v tom čase Joj s reprízou Sám doma 2 a podielom okolo 17 %, pričom už v závere oboch snímok sa ku slovu začala dostávať repríza Lásky na vlásku na Jednotke, ktorá prevzala pozíciu lídra so ziskom 19,6 % v komerčnej cieľovke 12 – 54.
Podvečer ďalší nezdar zažila Markíza s klasickou komédiou Jak vytrhnout veľrybě stoličku, ktorá atakovala len 19 %. Joj v tom čase len tesne zaostala s komédiou Sám doma 3 a podielom nad 18 %. Zlú náladu na čas lídrovi vylepšili Televízne noviny s podielom nad 35 %, rástli však Veľké Noviny s podielom takmer 28 %.
Po 20-tej prišlo pre Markízu najväčšie sklamanie, keď neuspela ruská rozprávková klasika Mrázik. Kým minulý rok v nedeľnom prime-time uhrala podiel 30,3 %, tento rok sa jej podiel zastavil len na 22,8 %. V ratingu získala rozprávka 10 %, čo je o tri ratingy menej ako pred rokom. Výrazne v tom čase uspela Jednotka, ktorá s druhou časťou Sváka Ragana dosiahla vysoké podiely nad 16 resp. takmer 19 % (12 – 54 / 12+). Joj so silne promovanou Dobou ľadovou 3 získala podiel nad 16 %.
Z menších staníc bolo večer stále najsilnejšie Dajto, no dotiahla sa naň Plus aj Doma. Pod kupolou sa v ratingu ustálilo pod štyrmi percentami, v podieli to stačilo na rozmedzie podielov nad 7 až po 10 %. Pluske vyšla repríza snímky Šakal s podielom nad 7 %, Doma s filmami Dokonalé Vianoce a Zázračný dar získala podiely nad 5 a pod 9 %.