Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Situácia v accesse sa oproti jari otočila: Markíza stratila silný produkt, Joj po rokoch lídrom!

Markíza prichádza pre Kukučku o status lídra v podvečernom čase, do líderskej pozície sa po rokoch dostáva opäť Joj.

Markíza aj Joj priniesli na jeseň nové projekty v kľúčovom čase o 18-tej, pričom každý televízia mala vlastný cieľ. Líder si dal za úlohu dostať sa na výkony silného obdobia seriálu Chlapi neplačú, ktorý už v posledných mesiacoch strácal, Joj zas vyskúšala ďalšiu zmenu v slote, v ktorom sa už vyčerpala dlhoročná trvalka Súdna sieň, a televízia potrebovala znova rásť.

Asi málokto by ešte prednedávnom predpovedal, že si Joj bude môcť dovoliť z poobedia Súdnu sieň vypustiť úplne. Ešte pred pár mesiacmi to bol projekt, ktorým sanovala každý neúspech v accesse. Novinka Moja mama varí lepšie ako tvoja jej však obsahovo zafungovala, keď sa popri Rodinných prípadoch ustálila okolo 20 % a dokázala aj vyskočiť. Markíza sa však v tom čase ešte len pripravovala na nasadenie svojho silného denného seriálu. Ten však až priveľmi neuspel.

Situácia okolo 18-tej sa tak zásadne otočila. Súdna sieň mala v posledných rokoch svoje najlepšie obdobie, kedy bývala stabilnou jednotkou na trhu a dokázala sa hýbať okolo 30 %, za sebou a Joj zaznamenala trvalý status trhovej dvojky. Relácia jej pritom začala padať aj do staničného podpriemeru na úroveň okolo 15 – 17 %. Markíza sa vďaka seriálu Chlapi neplačú dostala na 30-tky, v jeho posledných mesiacoch dokázala už len občasne vyskočiť k 27 – 28 %, skôr sa hýbala okolo 24 – 26 %, niekedy spadla aj nižšie.

Šou Moja mama varí lepšie ako tvoja sa s ostatnými tromi výsledkami proti Kukučke dokázala dostať k úrovni okolo 25 %, pričom Kukučka najprv zamrzla okolo 20-tky a v pondelok padla na hlbokú hodnotu 16,3 %. Kuchárskej šou pomáha aj dlhá šnúra víťazstiev rodiny Lhotovcov, čo zvyšuje záujem o reláciu, Kukučke sa však od štartu nedarí a napriek snahám Markízy vykazuje skôr stratu.

Nateraz tak úlohu splnila len Joj, pričom Markíza prišla o fungujúci podvečerný produkt. Televízia tak pre jarnú sezónu musí nájsť nový projekt, nakoľko s Kukučkou rátala aj v budúcom roku. Markíza sa bude musieť rozhodnúť, či to opäť skúsi so seriálom alebo sa vráti k reality programom. Posledne dlhé roky vysielala šou Bez servítky, ako akútnu záplatu má k dispozícii Rodinné prípady.

Čítať viac...
Nahor