Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Seriálová Prokurátorka pri štarte zabodovala! Prekvapivo otupila jarný hit Na nože

Žánrový seriál ako vystrihnutý z verejnoprávnych obrazoviek uspel s prvými dvomi časťami aj na komerčnej stanici, reality šou Na nože sa vrátila po prestávke s dosiaľ najmenším počtom divákov.

Jojka zažila prvý nadpriemerne úspešný deň tohto týždňa.

Kým v pondelok suverénne ovládol vysielanie Pán profesor s nástupom novej 5. série, v utorok na dosiaľ najlepší výkon jesene stúpol Dunaj, k vašim službám.

Dunaj sa priblížil jarným rekordom

Markíze sa s prvou septembrovou časťou dobového seriálu podarilo vyskočiť už na úroveň sledovanosti najúspešnejších častí z jari.

Dunaj, k vašim službám si tento utorok pripísal silný rating 7,8 % s podielom na trhu až 27,7 % v obchodnej cieľovke*, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu.

Sledovanosťou takto Dunaj oproti priemernej sledovanosti augustových častí stúpol o jeden ratingový bod. Na jar sa najvyššie dokázal dostávať okolo 8-percentnej ratingovej hranice. Podielovo dosiahol silný nadpriemer a rovno tretí najlepší podiel na trhu od začiatku vysielania.

Seriál navyše zaznamenal jednu z celkovo najsledovanejších častí.

Dunaj si na začiatku tretieho týždňa 3. série pozrelo až 477-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke*, čím dorovnal druhý najvyšší výkon od začiatku vysielania v januári 2023.

Prokurátorka pri štarte lídrom

Po dvoch silných dňoch Markízy si v strede týždňa pripísala prvé večerné líderstvo konkurenčná Jojka.

Dvomi časťami po sebe odštartovala nový kriminálny seriál Prokurátorka, ktorý sa uviedol mimoriadne komorným dianím sústredeným na jedného epizódneho hrdinu čisto v prostredí výsluchovej miestnosti.

Seriál ako vystrihnutý z verejnoprávnych obrazoviek či streamovacích služieb si vyslúžil u divákov pozitívne reakcie. Diváci vyzdvihli práve prácu s psychológiou postáv na úkor silenej akcie či herecké výkony na čele so Zuzanou Mauréry.

Žánrová séria aj na obrazovke komerčnej stanice pri štarte uspela.

Prokurátorka si s prvou časťou pripísala rating 6,3 % s podielom na trhu 23,4 % v obchodnej cieľovke, pričom postavenie si udržala aj s nasledovnou epizódou.

Druhý diel vysielaný v neskoršom čase uhral rating 5,4 % s podielom na trhu 23,3 %.

Celkovo si Prokurátorku pozrelo pri štarte priemerne 427-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov.

Neskorší druhý diel si ich udržal 340-tisíc.

Seriál bol vďaka kratšej stopáži jednotlivých epizód oproti konkurenčnej šou víťazom stredajšieho večera v obchodnej cieľovke, suverénnym lídrom bol zároveň v celkovom počte divákov.

Na nože prvýkrát zaostalo

Vôbec po prvý raz premožiteľa našla reality šou Na nože.

Tá sa na začiatku februára 2023 síce rozbiehala pomaly a postavenie jarného televízneho hitu získavala až od druhej polovice 1. série, od začiatku si však dokázala poradiť s konkurenčnými programami.

Po niekoľkomesačnej prestávke sa kuchárska šou s Martinom Novákom vrátila k svojim najslabším číslam.

Na nože odštartovalo 2. sériu na druhom najslabšom ratingu 6,1 % s podielom na trhu 23,6 % v obchodnej cieľovke. Šlo zároveň o vôbec najmenej sledované vydanie v celkovom publiku, kde si ho pozrelo 286-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Reality šou tak po prvý raz podliezla 300-tisícovú divácku hranicu.

Na nože bolo v 1. sérii najslabšie pri svojom štarte – premiéra markizáckej verzie šou začiatkom februára nedosiahla ani na večerné priemery televízie, keď pri najnižšom ratingu 6 % z celej série skončila s vlažným podielom na trhu 19,7 % v obchodnej cieľovej skupine. Celkovo sledovalo priemerne prvý diel 306-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Už v priebehu prvého februárového mesiaca ale sledovanosť programu rástla a zastabilizovala sa v nadpriemere. Vo zvyšku série sa Na nože ratingovo pohybovalo medzi 7 – 8 % s podielmi na trhu okolo 25 – 28 %. Najsledovanejšie bolo finále tohtoročnej jari, ktoré vystrelilo na rekordný rating 8,5 % a dosiahlo taktiež najvyšší podiel na trhu 30,8 % v obchodnej cieľovke. O najsledovanejšie vydanie šlo aj v celkovom publiku s priemerne 394-tisíc divákmi.

Jame levovej nepomohol ani nočný čas

Markíza v stredu odštartovala ďalšiu jesennú televíznu novinku.

Do druhého večerného pásma obsadila novú reality šou Jama levova, ktorá vznikla v spolupráci so Slovenskou sporiteľnou ako adaptácia známeho formátu Dragon’s Den. Na Českej televízii sa odvysielali štyri série pod názvom Den D.

Formátu k priemernej sledovanosti nepomohlo ani zaradenie do neskoršieho vysielacieho času a nasadenie po vlaňajšom jarnom hite.

Jama levova dosiahla mala pri štarte dosiahnuť podpriemerný podiel na trhu 16 % v obchodnej cieľovke, ratingovo sa v čase po 22. hodine hýbala nad dvomi percentami.

Krátko sa prekrývala s končiacou Prokurátorkou na Jojke, ktorá v čase vysielania Jamy levovej dosiahla najsilnejšie postavenie na trhu.

Následne už bola Jama levova lídrom na trhu, Joj mala s reprízovým seriálom Dvojka na zabitie uhrať podpriemerný podiel okolo 12 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor