Pikošky
Ružová televízia k oslave prvého sexu. Produkty sa v programoch objavujú stále menej sofistikovane
Divák pondelňajšej epizódy Paneláku na chvíľu zneistel, či pozerá seriál, alebo sa televízia preniesla do reklamného pásma.
Product placement je súčasťou našich televíznych programov už roky a to často najjednoduchším spôsobom, len aby divák produkt v programe neprehliadol. Poháre s nálepkou diskontného potravinového reťazca u porotcov talentových šou bezpečne otočené logom ku kamere, raňajky, ktoré si niektoré seriálové postavy nevedia predstaviť bez ich obľúbenej kávy, či Adela Banášová vykúkajúca spoza všadeprítomnej reklamy na bankovú spoločnosť v jej talkshow.
Aj v prípade pondelňajšieho vydania Paneláku šlo o veľmi značný odkaz pre diváka. Upozornil nás na to náš čitateľ Milan. Do seriálu sa svoj produkt rozhodla umiestniť spoločnosť Telekom, konkrétne svoju Magio televíziu. Tú tvorcovia zakomponovali do dejovej linky u Jančovcov, keď Roman Luknár daroval televíziu Helene Geregovej ako darček k ich prvej mileneckej noci. K Jančovcom prišiel technik ružového operátora pooznačovaný typickým logom v rukách nesúc veľkú krabicu s takmer rovnako veľkým nápisom produktu starostlivo otočeným do kamery. Obraz nemohol skončiť inak ako detailným záberom na čelo krabice.
Toto je, samozrejme, len jeden z mnoha príkladov, kedy sa product placement umiestňuje do televíznych programov až priveľmi okato. Televízie málokedy dokážu, chcú alebo môžu umiestniť produkt do ich programu sofistikovane. V prípade seriálov či niektorých relácií by sa produkty mali dostať k divákom podvedome a prirodzene v rámci deja, náš trh je však, zdá sa, na takýto spôsob primalý. Keď si už totiž klient zaplatí, musí ho byť, jednoducho, vidieť.