Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Stanka Lučková a Radko Urbanyak (zdroj: TV Markíza)

Aktuality

Ruža pre nevestu spoznala víťazku: Šou sa stáva fenoménom, Markíza rozhodla o ďalšej sérii!

Markíza uzavrela druhú sériu reality zoznamky, ktorá zaberá u mladých divákov.

Vlani na obrazovke nezažiarila, no i tak sa z nej stáva novodobý fenomén.

Nová slovenská verzia celosvetovej zoznamovacej reality šou Bachelor, ktorú pripravuje Markíza ako Ružu pre nevestu má za sebou už druhú sériu, aj keď spočiatku nemala ďaleko od prepadáku.

Z prepadáku súčasť popkultúry

Ruža pre nevestu pri svojom štarte na jar 2023 nezabrala.

Hýbala sa na podpriemernej sledovanosti ako aj podieloch na trhu s výkonmi iba okolo 16 %, kým priemer Markízy dosahoval úroveň približne 22 %. V hlavnom vysielacom čase to bolo ešte viac.

Moderné spracovanie zoznamky, známe z populárnych platforiem akou je Netflix, spoločne s mimoriadnou mediálnou masážou však začínalo zaberať u cieľovky, ktorá si reality šou nachádzala v internetovom vysielaní na Voyo.

Aj keď smerom k finále rástla aj televízna sledovanosť prvej série, ktorá sa napokon vyhrabala z hlbších podpriemerov, skutočný úspech zaznamenala Ruža pre nevestu na internete.

Markíze šou totiž prinášala historicky najciteľnejší nárast predplatiteľov platformy Voyo aj najvyššiu sledovanosť spomedzi existujúcich platiacich užívateľov. Televízia tak neváhala a napriek poväčšine rozpačitej sledovanosti v televízii ohlásila pokračovanie.

V tohtoročnej druhej sérii sa už Ruža pre nevestu stala „must-watch“ zábavou státisícov divákov.

Reality šou sa vďaka gradujúcej popularite v minulom roku podarilo vytvoriť silnú základňu u mladej cieľovky, ktorá už tentoraz program nevynechala od úvodných častí a na tri mesiace sa stala súčasťou popkultúry.

„Ľudia sa stretávajú, aby si reláciu pozreli spoločne, píšu si o nej a na sociálnych sieťach vznikajú ‚memečká‘, ktoré na šou reagujú. Je to skrátka ‚guilty pleasure‘ a v ťažkých časoch ľudia vyhľadávajú jednoduchú zábavu, nech je to aj na úkor vnímania a postavenia žien v spoločnosti,“ povedal pre Denník N odborník na marketing Marek Šulik.

Víťazka 2. série Ruže pre nevestu

V televíznom vysielaní dosahovala Ruža pre nevestu od štartu 2. série priemernú sledovanosť okolo 250-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. S najsledovanejšími vydaniami sa pohybovala na úrovni 270-tisíc divákov.

Najvyššie sa dostalo tohtotýždňové finále, v ktorom si ženích Radko Urbanyak vybral za svoju nevestu účastníčku viacerých súťaží MISS Stanku Lučkovú. Finálový diel 2. série sledovalo priemerne celkovo 285-tisíc divákov.

Ruža pre nevestu ukázala u klasického televízneho publika jasný strop.

Maximá reality šou sa v obchodnej cieľovke zastavili na miernych priemeroch Markízy v okolí 5 ratingov a podieloch na trhu okolo 20 % v obchodnej cieľovke, čo boli maximá aj v minuloročnom vysielaní. Kým vlani sa však na ne 1. séria dostala až so záverečnými časťami, v 2. sérii už šou túto úroveň dosahovala od prvých po posledné vydania. Zároveň v priebehu vysielania, na rozdiel od minulého roka, neklesala.

Kým štart 2. série ešte o niečo podliezol tieto úrovne ratingom 4,7 % a podielom na trhu 18,2 % v obchodnej cieľovke, finále sa malo dostať na rating 5,4 % s podielom na trhu 20,7 %. Medzi týmito výkonmi sa hýbala celá tohtoročná séria.

Ruža pre nevestu 3

Už dnes je jasné, že žáner zoznamovacích reality šou na Slovensku nepovedal svoje posledné slovo.

Aj keď má na slovenských obrazovkách televízne zoznamovanie mimoriadne bohatú históriu, viackrát bola stávka na podobné formáty skôr riskom, ktorý sa televíziám nevyplatil.

Markíza však môže byť s 2. sériou Ruže pre nevestu ešte spokojnejšia, než s tou prvou, a pokračovanie je na spadnutie.

Aj keď televízia ešte prednedávnom nechcela o osude zoznamky hovoriť oficiálne, dnes je už isté, že sa pustí do hľadania nového ženícha a skupiny 18 dievčat, ktoré by si televíznu lásku mohli hľadať na jar 2025.

Ani samotná Markíza sa dnes netají tým, že hľadá nové nevesty na vydaj, ktoré by rada obsadila do 3. série Ruže pre nevestu.

K prihláseniu sa do šou vyzvala potenciálne záujemkyne aj v samotnom piatkovom finále.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor