Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Aktuality

Ruža pre nevestu po finále: Začali prípravy druhej série! Uniklo meno nového ženícha?

Zoznamka potvrdila nárast diváckeho záujmu smerom k finále, to pritiahlo celkovo najviac divákov napriek tomu, že už vopred bolo známe meno víťazky.

Ruža pre nevestu sa skončila.

Nová verzia doteraz najsledovanejšej zoznamovacej reality šou na Slovensku Nevesta pre milionára, ktorá vychádza zo svetového formátu Bachelor, sa nakoniec nezapísala do televíznej histórie tak neúspešne, ako to vyzeralo v prvých týždňoch jej vysielania.

Vysielanie Ruže pre nevestu trvalo dlhé tri mesiace.

Natiahli ho aj dve prestávky počas Veľkej noci a Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré však v piatkový večer nenarušili divácky návyk a šou skôr jednotýždňové pauzy pomohli.

Šou na Markíze od začiatku marca, kedy odštartovala, dosahovala podpriemerné výkony sledovanosti s ratingami okolo 4 % a podielmi na trhu len na úrovni 16 % v obchodnej cieľovej skupine. Jej priemer sa pritom pohybuje na úrovni 22 – 23 %.

Zvrat nastal až v priebehu apríla, kedy zoznamka prvýkrát dokázala ratingovo vyskočiť k 5 % a vyhrabala sa z podpriemerných podielov na trhu k úrovni okolo 20 %. Na tej sa už udržala do konca.

Zoznamovacej reality šou k zmierneniu neúspechu pomohlo aj to, že vrcholila až ku koncu jarnej sezóny v období, kedy pri obrazovke trávi čas menej divákov.

Nakoľko si tých svojich držala od úvodu do konca, a niekoľkých nových ešte nabrala, výrazne to vylepšilo najmä spomínaný podiel na trhu. Ten určuje, koľko divákov sledovalo daný program spomedzi všetkých divákov pri obrazovke. Naopak, rating vyjadruje počet divákov programu spomedzi úplne všetkých divákov v danej cieľovej skupine.

Obchodná cieľová skupina (diváci vo veku 12-54 rokov) je relevantná pre Markízu a Jojku, nakoľko v nej predávajú reklamu, pri všeobecnom porovnávaní úspešnosti programov je najrelevantnejšia univerzálna cieľová skupina (diváci starší ako 12 rokov), ktorá vyjadruje celkovú popularitu programov. Cieli na ňu RTVS, dlhodobo v nej čísla sledovanosti komunikuje Joj, reportovanie tejto cieľovky pridala aj Markíza.

Najviac divákov vo finále

Ružu pre nevestu vyhrala Petrana Galatea Oráčová.

Jej meno sa skloňovalo od začiatku vysielania programu, známe bolo vďaka tomu, že sa reality šou nakrúcala ešte minulý rok. S Tomášom Tarrom po skončení programu pár netvoria.

Finále Ruže pre nevestu malo v obchodnej cieľovke dosiahnuť rating 5,4 % s podielom na trhu 22 %. Ide o druhý najlepší rating aj podiel od začiatku vysielania šou.

Vôbec najsledovanejší diel šou zaznamenala v tejto cieľovke uprostred mája, kedy vyskočila na rating 5,8 % s podielom na trhu 22,5 %.

Ruža pre nevestu však vo finále dosiahla rekord v celkovom počte divákov.

Oproti bežným častiam výrazne posilnila divácky záujem, keď si jej vyvrcholenie malo priemerne pozrieť 316-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Šou vo finále vo veľkom prilákala aj divákov, ktorí ju bežne nesledovali.

Podarilo sa jej to napriek tomu, že meno víťazky bolo definitívne potvrdené ešte pred odvysielaním záverečnej časti v televízii.

Podobný príliv divákov mimo stabilnej cieľovky zažila Ruža pre nevestu už iba raz so spomínaným dielom uprostred mája. Vtedy po druhýkrát pokorila 300-tisícovú hranicu.

Rozdiel medzi štartom a finále

Bežne sa šou pohybovala pod úrovňou 240-tisíc divákov.

Vôbec najmenej sledované diely videlo priemerne okolo 225-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke boli jej najhoršími výkonmi rating 3,9 %, ktorý dosiahla v druhej polovici apríla, a podiel na trhu 15,5 % z konca marca.

Reality šou medzi štartom a finále značne narástla.

Ruža pre nevestu odštartovala 3. marca ratingom 4,7 % a podielom 16,6 % v obchodnej cieľovke a s celkovo 247-tisíc divákmi v univerzálnej skupine.

V celkovom počte divákov tak reality šou nabrala priemerne takmer 70-tisíc divákov, v obchodnej skupine si polepšila o sedem desatín ratingu. Nakoľko však, ako sme už spomínali, finále prebehlo v období s krajším počasím, kedy pri obrazovke trávi čas menej divákov, najvýraznejšie šou narástol podiel na trhu, a to o takmer päť a pol bodu.

Druhá séria Ruže pre nevestu

Vydareným finišom si šou vypýtala pokračovanie.

Ruža pre nevestu sa na obrazovkách doslova zachránila, keď ešte v polovici vysielania bola suverénne najhoršie sledovaným programom Markízy v tejto jarnej sezóne.

Otočenie týždne trvajúceho neúspechu Markízu nadchlo natoľko, že ešte pred koncom šou rozbehla kasting do druhej série.

Televízia už pracuje na príprave nového ročníka, ktorý by mohla pripraviť v rovnakom období ako prvú sériu. Očakáva sa, že nakrúcanie absolvuje ešte tento rok.

Diváci by sa tak návratu Ruže pre nevestu mohli dočkať v priebehu jarnej sezóny 2024.

Meno nového ženícha?

V súvislosti s pripravovanou druhou sériou sa už médiá začali zaujímať o nového ženícha.

Tesne pred finále prvé meno na verejnosť vypustili weby Eva a Nový čas pre ženu patriace pod portál pluska.sk, ktoré napísali články o mladom influencerovi Igorovi Staňovi. Ten na sociálnej sieti napísal odkaz „Nakrúcame Ružu pre nevestu 2“, neskôr zazdieľal aj odkaz na článok špekulujúci o ňom ako o novom ženíchovi po Tomášovi Tarrovi.

Novým ženíchom sa však, podľa všetkého, nestane.

Markíza ešte len začala s prípravami druhej série, pre ktorú najprv pred nakrúcaním musí vyskladať novú zostavu potenciálnych neviest. Televízia zároveň prísne reguluje, aké informácie jej tváre môžu zverejňovať pred tým, ako ich sama oznámi.

Vo formáte Bachelor sa navyše predstavujú muži s úspešnými kariérami. Spravidla majú pred tridsiatkou.

Ženích z prvej série Ruže pre nevestu Tomáš Tarr mal 29 rokov, bol podnikateľom, ktorý dlhodobo žije a pracuje v thajskom Bangkoku. Ešte v pôvodnej Neveste pre milionára sa predstavil „Honzík“ Novotný vo veku 28 rokov ako podnikateľ z Mníchova.

Igor Staňa má 21 rokov, ako futbalista hrával za MŠK Spišské Podhradie. Prezentuje sa primárne na Tik Toku.

Potenciálne by sa skôr mohol stať účastníkom reality šou Love Island.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor