Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Televízia

Ruža pre nevestu 2 potvrdzuje dátum štartu! O novej sérii rozhodol nečakaný úspech u mladých

Pôvodný televízny prepadák minulej jari prichádza s druhou sériou, na obrazovke sa vlani zachránil nárastom divákov pred záverom aj úspechom na Voyo.

Ruža pre nevestu je späť.

Oživenie svetového zoznamovacieho formátu Bachelor, na Slovensku pôvodne známeho pod názvom Nevesta pre milionára, sa Markíze napokon vyplatilo.

S novým spracovaním Ruža pre nevestu pritom pôvodne nezaznamenala počas minuloročnej jari úspech. Sledovanosť šou sa v piatkovom prime-time od marca pohybovala na podpriemerných podieloch na trhu okolo 15 – 16 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, kým priemer hlavnej stanice televízneho lídra je okolo 22 %. Pach neúspechu zo seba zmyla až v poslednom mesiaci vysielania, kedy jej začali pribúdať diváci a poskočili aj jej podiely na trhu nad úroveň 20 %.

Markíza však už predtým vedela, že s formátom počíta aj naďalej.

Okrem toho, že ním dokázala zaplaviť bulvárne a lifestylové médiá, oslavovala s ním rekordné úspechy na Voyo, kde Ruža pre nevestu prilákala nových predplatiteľov.

„Jarná Ruža pre nevestu bola s náskokom najúspešnejším formátom na Voyo, hoci v lineárnej televízii to až tak nebolo. Vidíme teda, že veci sa menia aj na trhu televízií a streamingu,“ povedal bývalý generálny riaditeľ Markízy Matthias Settele.

Dátum štartu 2. série

Nárast televíznej sledovanosti a úspech v online rozhodol o ďalšej sérii.

„Ruža pre nevestu si minulý rok fantasticky počínala na Voyo, kde dosahovala výkonnosť na úrovni najobľúbenejších reality šou. Aj v lineárnom vysielaní jej sledovanosť postupne rástla. Preto sme sa rozhodli jarnú programovú ponuku obohatiť aj o pokračovanie tohto formátu,“ potvrdila programová riaditeľka skupiny Markíza Silvia Majeská.

Ruža pre nevestu si udržala piatkový hlavný vysielací čas, ktorý sa Markíza snaží v ostatných rokoch obsadzovať reality formátmi. Druhá séria odštartuje v piatok 8. marca.

Televízia aj tento rok prinesie celkovo 12 premiérových vydaní.

Vlani vysielanie reality šou dvakrát prerušila prestávkou – stalo sa tak počas Veľkej noci a Majstrovstiev sveta v hokeji. Šou tak vyvrcholila až na začiatku júna.

Akú ženu hľadá nový ženích

Novým ženíchom Ruže pre nevestu sa stal Radko Urbanyak.

Narodil sa v Banskej Bystrici, desať rokov však žije v nórskom Osle, kde je spolumajiteľom niekoľkých luxusných barov.

„Na dlhodobý vzťah som ešte nenašiel tú pravú. Všetok svoj čas venujem práci, ktorá je pre mňa prioritou, a tak aj celú pozornosť sústredím tam. Bol som v štádiu života, kedy som si samotu užíval a vyhovovalo mi to. Cítim však, že možno už prišiel ten pravý čas aj na lásku. Tak uvidíme, či stretnem tú pravú,“ uviedol.

V šou si bude vyberať z 18 potenciálnych neviest. O budúcej životnej partnerke má vlastnú predstavu.

„Mala by mať podobné vlastnosti ako ja – byť pracovitá, cieľavedomá, mať vzťah k športu, byť inteligentná, nech sa máme o čom rozprávať. A musí, samozrejme, ovládať angličtinu. To je pre mňa základ, aby si mala čo povedať s mojimi kamarátmi. Nemám vyslovene požiadavky na výzor, ale atraktivita by tam nemala chýbať. Nemám rád lenivé, nič nerobiace ženy, ktoré nonstop pozerajú do telefónu,“ hovorí.

Aj druhou sériou Ruže pre nevestu bude sprevádzať herec a model Krištof Králik.

„Na moderovanie druhej série šou Ruža pre nevestu sa veľmi teším. Vďaka skúsenostiam z minulého roka už presne viem do čoho idem a čo ma čaká. Aj preto sú moje pocity veľmi príjemné. Natáčame v exotickom prostredí Srí Lanky, ktoré dodáva celkovej šou ešte väčšiu atraktivitu.“

Zdroj: Markíza

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor