Aktuality
RTVS sa pochválila najnovším prieskumom objektívnosti správ, meno agentúry skomolila
RTVS sa vo včerajších hlavných správach pochválila prieskumom agentúry Median SK, ktorá štyrikrát do roka zisťuje objektívnosť televíznych spravodajstiev u divákov. Verejnoprávna televízia dosiahla najlepší výsledok v histórii.
Agentúra Median SK vydala v poradí druhý prieskum v tomto roku sledujúci objektívnosť televíznych spravodajstiev podľa televíznych divákov. Už tradične vyhrala Markíza, ktorá si oproti prvému prieskumu tohto roka pohoršila o pol percenta. Druhá RTVS dosiahla rovnako ako v prvom kvartáli svoj najlepší výsledok v histórii, tento raz ho vylepšila dosiahnutím novej hranice 21 %. Joj opäť klesala, oproti prvému meraniu v roku 2014 spadla o šesť desatín, udržala sa však nad hranicou 17 %. Najviac klesla TA 3, ktorá sa v poslednom období stretáva s výraznou objektívnosti jej vysielania a oproti prvému kvartálu sa prepadla o takmer 2 %. Výsledky sú zostavené na základe dát vyzbieraných v období troch mesiacov apríl, máj a jún.
Svojím najlepším výsledkom v histórii sa pochválila RTVS priamo vo svojich hlavných správach. Divákom v krátkosti tradične prezentovala najnovší prieskum, v ktorom porovnala svoj výsledok s komerčnými stanicami. Podarilo sa jej však skomoliť meno agentúry, ktorá prieskum uskutočňuje, v popise ju nazvala Madian SK.
RTVS sa teší zo zvyšujúcej sa popularity správ, ktorá sa pomaly prejavuje aj na stúpajúcom výkone spravodajských relácií. Viac sme sa téme venovali v tomto článku.
Markíza k prvému prieskumu v tomto roku vydala aj tlačovú správu, viac sa o prieskume v I. kvartáli 2014 aj s analýzou výkonov dočítate v tomto príspevku.
Pre porovnanie výsledky prieskumu v prvom kvartáli 2014
Grafy, analýza: Median SK