Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

RTVS chystá v hlavnom spravodajstve zmeny: Návrat dvoch moderátorov, zaútočí v reklamných brejkoch Markízy a Joj!

Nové vedenie verejnoprávneho spravodajstva pripravuje zmeny, dotknú sa aj relácie O 5 minút 12 či hlavných Správ RTVS.

Televízne spravodajstvo RTVS sa v posledných rokoch odrazilo od dna. Okrem rastúcej sledovanosti zabralo aj v dôveryhodnosti, pričom sa v prieskume agentúry Median SK hneď neraz dostalo aj pred spravodajstvo Markízy a stalo sa tak najdôveryhodnejším na Slovensku. Predošlým tím Václava Miku pozdvihol úroveň verejnoprávneho spravodajstva, čo vyzdvihuje aj jeho súčasné vedenie.

Riaditeľ Sekcie spravodajstva, športu a publicistiky RTVS Juraj Rybanský a vedúci odboru televízneho spravodajstva Boris Chmel sa zhodujú, že sa v predchádzajúcom období urobilo veľa dobrej práce a chápu, že sa dôraz kládol najmä na televíznu časť spravodajstva, ktoré bolo v roku 2012 v zlom stave. Obaja však zároveň naznačujú, že za posledný rok a pol sa už spravodajstvo dopredu príliš nepohlo. „Kvôli viacerým faktorom sa od jesene 2016 akoby so spravodajstvom nehýbalo. Práve tam vidím možnosť zmien a nastaviť kvalitatívnu latku ešte vyššie,“ povedal v dvojrozhovore pre Aktuality.sk Boris Chmel. Juraj Rybanský doplnil ako príklad Ranné správy, ktorých podoba ostala od spustenia nezmenená. Televízia aktuálne pracuje aj na ich formáte a v budúcnosti sa dočkajú zmien.

Vynovenú dramaturgiu dostanú rovnako aj hlavné Správy RTVS. Rybanský aj Chmel kritizujú súčasnú dĺžku hlavných spravodajstiev, ktoré sa však vzájomne dostali do patovej situácie. Každý, kto spravodajstvo skráti, príde o sledovanosť, čo je dôvodom, prečo v súčasnosti svoje správy neskráti ani RTVS. Nebolo nám to odporúčané. Prišli by sme tak totiž o sledovanosť. Je však naozaj náročné, aby divák absorboval tento 50 minútový spravodajský prúd. To je približne 21 až 24 reportáží,“ hovorí Chmel. Naplniť takúto spravodajskú dĺžku je zároveň náročné aj pre redaktorov.

Skrátenie správ pripúšťa vedenie spravodajstva RTVS v prípade, že ich sledovanosť porastie naprieč celou dĺžkou. Aktuálne sú pre Správy RTVS vrcholovými časmi 19:10 a 19:45, kedy Markíza a Joj vysielajú reklamné brejky. Práve v týchto časoch chce telerozhlas zabojovať o pozornosť diváka a udržať ho novou dynamickejšou formou správ. 

Medzi dvoma vrcholmi sledovanosti, kedy komerčné televízie vysielajú reklamu, chceme urobiť niečo, čo dá divákovi pridanú hodnotu – zaviesť inú formu, dynamiku a štruktúru správ,“ odhalil Rybanský. Zároveň naznačil návrat k modelu dvoch moderátorov hlavného spravodajstva, avšak v novej podobe: „V tejto časti chceme opäť zaviesť aj dvoch moderátorov. Nie však súbežne v jednom štúdiu.“ Chceme, aby sme diváka, ktorý nemá čas sedieť 50 minút pri spravodajstve, uspokojili v prvej – dynamickej časti. A divák, ktorý má ambíciu dozvedieť sa o dôležitých témach niečo viac, nájde si v druhej časti viac informácií k téme, ktorú sme “nahryzli” na začiatku,“ doplnil Chmel.

Otvorená je v súčasnosti aj budúca podoba diskusnej relácie O 5 minút 12. V budúcom roku by sa pritom mohla dočkať zmeny moderátora, ktorým je štyri roky Martin Strižinec. „Krátko po nástupe som hovoril s moderátorom Martinom Strižincom, ktorý mi povedal, že sa cíti unavený, čomu sa po štyroch rokoch moderovania ani nečudujem. Tiež mi povedal, že má v hlave nový projekt,“ uviedol Chmel. Jeho nástupcu bude RTVS hľadať v priebehu najbližšieho roka, vedenie spravodajstva však zároveň naznačilo, že potreba zmeny moderátora nie je akútna.

Čítať viac...
Nahor