Aktuality
RTVS chce modernú spravodajskú televíziu! Zmeny odštartuje o týždeň, ukázala nové štúdio
Telerozhlas ukázal prvé obrázky nových priestorov, z ktorých bude vysielať spravodajská :24.
Najmladšia televízna stanica štátnej televízie prejde po roku a vyše dvoch mesiacoch vysielania dosiaľ najväčšou zmenou.
28. februára 2022, štyri dni po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu, spustila RTVS narýchlo spravodajské vysielanie pod logom :24, na ktoré vôbec nebola pripravená.
Televízia nemala podmienky na zabezpečenie celodenného spravodajského vysielania, čo sa prejavilo na kvalite pôvodne dočasnej spravodajskej služby, z ktorej sa však nakoniec stal nový televízny okruh RTVS vysielajúci dodnes.
„Zriadenie spravodajskej programovej služby bolo veľmi rýchle a nevyhnutne potrebovalo dopracovanie nielen vizuálnej a grafickej identity, ale aj obsahovej náplne,“ uviedla Anna Sámelová, riaditeľka Sekcie Spravodajstva a publicistiky .
Spravodajský kanál by pritom telerozhlas spustil aj v prípade, ak by Rusko nezaútočilo na Ukrajinu.
Stalo by sa tak však približne o rok neskôr, keď bývalý riaditeľ telerozhlasu Jaroslav Rezník v minulosti odhalil, že so spravodajskou stanicou pôvodne počítal približne od jari 2023.
Nakoniec s ním po udalostiach u našich východných susedov prišiel pár mesiacov pred voľbou generálneho riaditeľa, z ktorej však vyšiel neúspešne.
Jeho nástupca, nový šéf RTVS Ľuboš Machaj, si posilnenie spravodajského vysielania postavil ako jednu z priorít.
Po deviatich mesiacoch od nástupu do funkcie predstavuje novú tvár televízneho kanála :24, ktorý vôbec po prvýkrát dostane vlastné štúdio či staničný ident ako aj vynovenú grafiku relácií.
Nová tvár :24
Vynovené vysielanie odštartuje televízia :24 v utorok 9. mája 2023.
„Spravodajstvo bolo jednou z hlavných tém môjho projektu koncepcie RTVS pri mojej kandidatúre na pozíciu generálneho riaditeľa. Som veľmi rád, že po necelom roku prichádza RTVS s vynovenou spravodajskou programovou službou RTVS :24, a to v symbolický deň, keďže 9. máj je dňom Európy,“ povedal riaditeľ RTVS, Ľuboš Machaj.
Zmenu predstavuje telerozhlas naprieč svojimi platformami intenzívnou kampaňou v televíznom aj rozhlasovom vysielaní.
„Hlavným posolstvom intenzívnej kampane, ktorá je nasadená naprieč celým portfóliom televíznych a rozhlasových programových služieb RTVS je prezentovať :24 ako moderný spravodajský okruh s novým štúdiom, s novou vizuálnou identitou, ktorý prináša viac aktuálnych správ, viac komentárov a odborných analýz od expertov zo všetkých oblastí, ako aj nestranné informácie a exkluzívne relácie prostredníctvom kvalifikovaného televízneho tímu,“ uviedla RTVS.
Kampaň je výrazne postavená na tvárach štátnej televízie.
Potvrdila, že na obraze RTVS :24 sa budú striedať redaktori a moderátori Barbora Bodáková, Miroslav Frindt, Marek Makara, Marta Jančkárová, Veronika Iršová, Klauda Suchomel Guzová, Viktória Belová, Vladimír Lichvár, Marek Gudiak, Slávka Dvořáková, Alfonz Šuran, Jana Majeská a Jana Košíková.
Sľubuje dvojnásobok premiérového obsahu
Zmenami prejde aj programová štruktúra RTVS :24.
„Spravodajský okruh prinesie denne takmer dvojnásobne viac premiérového obsahu. Divák si nájde aktuálne informácie v ktoromkoľvek momente, kedy si zapne spravodajskú televíziu RTVS :24,“ sľubuje televízia.
V programovej štruktúre diváci uvidia formáty Interview :24, Ekonomika :24, Svet :24, Týždeň vo svete, Týždeň v ekonomike, Šport :24. Ranné správy budú vysielané bez prerušenia promo blokmi, ako aj Správy o 12.00 a Správy o 19.00, ktoré sa vysielajú paralelne na Jednotke aj RTVS :24.
Cez víkend sa budú Správy :24 vysielať už od 7:00 v pravidelných 15-minútových blokoch. V relácii Komentáre dňa, ktorá sa vysiela každý deň o 20:20, sa budú komentovať najaktuálnejšie politické a spoločenské témy konkrétneho dňa.
V rámci novej programovej štruktúry sa postupne objavia aj nové formáty.
Pribudne nová relácia Cez Lupu s Monikou Šebovou, ktorá sa bude každú sobotu v prime-time venovať témam z oblasti kriminalistiky a bude riešiť kauzy, ktoré hýbu spoločnosťou.
RTVS chce zmenami docieliť, že sa z 24-ky stane moderná spravodajská televízia.
„Spravodajská programová služba je na televíznom trhu už viac ako rok a tento reštart je dlho očakávaným krokom, ktorý spravodajský okruh posunie dopredu v duchu moderných spravodajských televízií. Cieľom týchto zmien je posunúť stanicu na ďalšiu úroveň a zabezpečiť nielen jej modernú vizuálnu stránku, ale aj rozšíriť jej portfólio o nové relácie a posilniť obsah existujúcich spravodajských a publicistických formátov.“ dodáva RTVS.
RTVS bude stanicu naďalej charakterizovať sloganom „Objektivita v každej sekunde“.
„Odráža našu snahu práve v tejto dobe zodpovedne pristupovať k vytváraniu spravodajského a publicistického obsahu,“ vysvetľuje Ľuboš Machaj.
Nové štúdio a grafika
Hlavnou zmenou vysielania RTVS :24 bude nové štúdio.
Spravodajská stanica RTVS doposiaľ žiadne vlastné priestory nemala, a tak sa musela deliť o štúdio s ďalšími televíznymi reláciami Jednotky či Dvojky.
Práve vlastné štúdio zabezpečí 24-ke veľký nárast premiérového obsahu, keď už aj ona prejde na prúdové spravodajské vysielanie. To doposiaľ ponúkala TA3 a JOJ 24.
„RTVS :24 bude vysielať z nového štúdia, ktoré bude slúžiť pre potreby spravodajstva. Ponúkne dramaturgom aj vedúcim vydania nové možnosti spracovania tém, zachytávania aktuálnych udalostí a väčšiu interakciu s redaktormi v teréne. Novinkou bude aj doplnenie moderátorských vstupov o informácie priamo od redaktora v štúdiu alebo v teréne s cieľom sprostredkovať podrobnejšie a aktuálnejšie informácie,“ informuje televízia.
S reštartom RTVS :24 sa spája aj nová staničná grafika, ktorá zmení celý vizuál spravodajského okruhu.
Televízia si od nej sľubuje osvieženie a zjednotenie vysielania, zároveň by jej mala poskytnúť nové moderné nástroje a grafické prvky v obrazovej komunikácii.
„Vizuálny ident bol vytvorený tímami animačných grafikov, kameramanov, ostričov, osvetľovačov a režisérov, ktorí nepoužívali počítačom generované objekty. Všetko čo divák uvidí je skutočný objekt, svetlo, tma a farba, ktoré boli reálne natočené,“ objasňuje riaditeľka Sekcie komunikácie a Sekcie marketingu RTVS Zuzana Ťapáková.
Zdroj: RTVS