Téma mesiaca
Rok 2015 prial odvahe v pánskej móde
V oblasti slovenskej módy začali konečne siahať aj po farbách, ktoré doposiaľ kombinovali iba muži západnej Európy. Vyplýva to z výsledkov predaja 21 predajní domácej značky Ozeta v roku 2015.
Z výsledkov predaja tradičnej slovenskej značky Ozeta vyplynulo viacero poznatkov o slovenských mužoch a ich vzťahu k móde. V módnych predajniach hľadali najmä obleky, pričom až v 86 % mali záujem o kúpu oblekov v segmente mix & match, ktorý zákazníkom umožňuje výber odlišných veľkostí saka a nohavíc podľa potreby konkrétneho zákazníka.
Popri klasických mix & match oblekoch mali slovenskí muži veľký záujem o voľnočasové saká a nohavice. Záujem o voľnočasové nohavice dokonca predčil záujem o džínsy, ktoré vytvárajú dojem všadeprítomnosti a nenahraditeľnosti.
Výrazne stúpol záujem o kabáty, slovenskí páni pritom volia rozličné dizajny, od elegantných cez športové, so zapínaním na gombíky, ale aj na zips, dvojradové, ale aj jednoradové. Verní však ostávajú farbám, ktorým vládnu čierna, tmavošedá a tmavomodrá. Aj napriek pomerne teplej zime vzrástol medziročne predaj zimných kabátov a búnd o 13 %.
“Veľký boom zaznamenali aj pánske doplnky,” uviedla Mária Uličná, riaditeľka nákupu a logistiky spoločnosti Ozeta, “Páni nakupovali motýliky, traky, šatky do oblekov, vreckovky, opasky… Je to tiež znakom toho, že začínajú byť o čosi odvážnejší a dbať na svoj štýl viac, ako sa to javilo v predošlých rokoch.”
Poslednou potešiteľnou správou je, že slovenskí muži nabrali viac odvahy aj pri kombinácii farieb. “V roku 2015 výrazne siahali po hnedej a viacerých odtieňoch zemitých farieb. Je to veľký úspech, pretože v porovnaní so západnou Európou trvalo doslovne niekoľko rokov, kým tieto odvážnejšie farby začali akceptovať aj slovenskí muži,” povedala Uličná.
Roku 2016 budú aj naďalej vládnuť slim fit strihy. Zdá sa, že aj v tomto roku budú muži vo farebných kombináciách odvážnejší, hitom jari budú tóny šedej a sviežej mentolovej farby.