Aktuality
Banky aj nebankovky inzerujú stále viac, Zuno investovalo toľko čo Slovenská sporiteľňa
Investície do inzercie na spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti v posledných rokoch rapídne rastú, Zuno, ktoré takmer na našom trhu v minulosti skončilo, inzerovalo vlani podobne ako najväčší hráči trhu. Na čele rebríčka medzi bankami VÚB.
V roku 2015 investovali banky a nebankové subjekty, ktoré poskytujú spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti, do reklamy dvakrát viac ako v roku 2012. Zatiaľ čo v roku 2015 výdavky na propagáciu hotovostných pôžičiek medziročne poklesli, zadávatelia reklám na spotrebné úvery potvrdili niekoľko rokov po sebe sa opakujúci trend zvyšovania reklamných rozpočtov dvojciferným tempom. Tieto a ďalšie informácie vyplynuli z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.
Vývoj reklamných výdavkov 2012-2015 (za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom)
Vývoj výdavkov do reklamy v priebehu roka napovedá, že ochota zadlžiť sa je pravdepodobne vyššia v predvianočnom období, kedy poskytovatelia pôžičiek a spotrebných úverov komunikujú svoje produkty výrazne viac ako počas ostatných mesiacov.
Vývoj reklamných výdavkov v roku 2015 (za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom)
Najvýznamnejším komunikačným prostriedkom tradičného mediamixu bola televízia, kde zadávatelia alokovali 93 percent z celkového objemu výdavkov na reklamu spotrebných úverov a pôžičiek.
Rozdelenie reklamných výdavkov v roku 2015 po mediatypoch (za spotrebné úvery a pôžičky v hotovosti celkom)
Slovenské televízne stanice odvysielali vlani 79 658 spotov propagujúcich pôžičky v hotovosti a spotrebné úvery v celkovej dĺžke vysielania 539 hodín. Inzercia v printe pokryla 567 inzertných strán. Z takmer 6 630 vonkajších plôch pripadli takmer dve tretiny (62%) na citylighty. V rádiách sa odvysielalo 5 563 spotov.
Celkovo minuli zadávatelia na reklamu produktov spotrebných úverov a hotovostných pôžičiek viac ako 80,5 mil. eur. Z toho 78 percent pripadlo na komunikáciu spotrebných úverov a 22 percent na propagáciu pôžičiek v hotovosti.
Na 5 najväčších zadávateľov v segmente Spotrebné úvery pripadajú takmer tri štvrtiny (74%) celkových reklamných výdavkov v tomto segmente. Pri hotovostných pôžičkách pripadlo na TOP 5 zadávateľov necelých 97 % celkových výdavkov na reklamu v tomto segmente.
TOP 5 zadávateľov 2015 za Spotrebné úvery a za Pôžičky v hotovosti
Poradie | Spotrebné úvery | Pôžičky v hotovosti | ||
Zadávateľ | Podiel na Spotrebné úvery CELKOM | Zadávateľ | Podiel na Pôžičky v hotovosti CELKOM | |
1 | VUB Banka | 17 % | Home Credit | 43 % |
2 | Poštová banka | 16 % | Consumer Finance Holding | 35 % |
3 | Slovenská sporiteľňa | 15 % | Provident Financial | 11 % |
4 | Zuno | 15 % | Cetelem | 5 % |
5 | Prima Banka | 11 % | River Euro | 4 % |
Poznámka: Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 350 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 9 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
TS TNS Global