Udalosti týždňa
Prvý seriál tohto roka je zrelý na uterák! Svadby na Jojke štartovali na úrovni markizáckej Ruže
Prinášame prehľad top televíznych udalostí uplynulého týždňa.
V článku sa okrem iného dočítate: Ako odštartovala nová šou Vezmeš si ma?, ktorá postava v Dunaji by mala podľa divákov skončiť či ktorý program zaznamenal najväčší divácky výprask.
V Dunaji nechcú novú postavu
Portál Mediaboom.sk v minulých dňoch spustil internetovú anketu, v ktorej sa divákov pýtal na najmenej populárne postavy v seriáli Dunaj, k vašim službám.
Dobová séria je dodnes diváckym hitom číslo jeden, dokonca jej sledovanosť naďalej rastie, no napriek tomu diváci nie sú stotožnení so všetkým, s čím scenáristi prichádzajú. Niektoré reakcie sme zhrnuli v samostatnom článku.
Z hlasovania fanúšikov vyplynulo, že by v Dunaji privítali okamžitý koniec novej postavy Milana Kohúta, ktorého linku prirovnávajú niektorí k zbytočnej telenovele.
Lídri večera sa nemenia
Aj v uplynulom týždni dominovali slovenským obrazovkám rovnaké programy.
Tým najsledovanejším ostal práve Dunaj, k vašim službám, ktorý si minulý utorok a štvrtok zapínalo v priemere celkovo okolo 545-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V obchodnej skupine dosiahol zhodné ratingy na úrovni 8,4 % s podielmi na trhu okolo 29 %.
Dobový hit opäť v sledovanosti naháňal seriál Jednotky Dotyk života, ktorý túto nedeľu zaznamenal druhú najsledovanejšiu epizódu od štartu s priemerne 520-tisíc divákmi v univerzálnej skupine. Potvrdzuje tak mimoriadne úspešný február, v ktorom zatiaľ zakaždým prekročil polmiliónovú hranicu. V januári sa hýbal mierne pod ňou.
Ranč tentokrát v pondelok a stredu pozeralo priemerne okolo 420-tisíc divákov, sobotné Záhady tela si našlo 416-tisíc divákov. Piatkové Milujem Slovensko ich pritiahlo 409-tisíc, všetky spomínané programy boli vo svojom čase lídrami na trhu.
Túto trojičku by však hravo predbehli niektoré podvečerné programy.
Jojke aj v tejto sezóne funguje dlhé roky vysielané nedeľné Nové bývanie, ktoré si najnovšie pozrelo 474-tisíc divákov.
Denný dobový seriál Sľub zas minulý týždeň sledovalo od pondelka do piatka okolo 440 až 490-tisíc divákov, v obchodnej skupine potvrdzuje ratingy na úrovni okolo 7 – 8 % s priemerným podielom na trhu stále cez 30 %.
Sľub má oficiálnu skladbu
Podvečerný denný seriál Markízy sa pritom v uplynulých dňoch dostal do povedomia ešte väčšieho počtu ľudí.
Markíza totižto prostredníctvom najpočúvanejšieho rádia Expres predstavila verejnosti titulnú skladbu k seriálu, ktorú naspievala popová slovenská ikona Dara Rolins.
Pieseň hrala od pondelka 10. februára exkluzívne iba v éteri Expresu, na Valentína 14. februára bol k nej predstavený aj oficiálny videoklip. Nakrúcaný bol, okrem iného, v seriálových ateliéroch s tvárami Sľubu.
Podobný rozbeh romantických šou
Na zozname najsledovanejších titulov minulého týždňa nič nezmenil ani štart novej očakávanej reality šou.
Joj v sobotnou prime-time uviedla veľkú televíznu novinku Vezmeš si ma?, ktorou otvorene nahrádza v programe nosné šou programy ako Česko Slovensko má talent. To dostáva tento rok definitívne prestávku.
Kampaň na svadobnú reality šou, v ktorej ženy žiadajú o ruku muža a v tichosti bez jeho vedomia pripravujú ich spoločnú svadbu, divákov neprilákala.
Úvodnú časť Vezmeš si ma? si pozrelo priemerne celkovo 238-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a odštartovala ako dvojka na trhu. V tej obchodnej bola až trojkou, keď atakovala 4-percentný rating s podielom na trhu iba okolo 13 %.
Vezmeš si ma tak napodobnilo rozbeh ďalšej romantickej reality šou na trhu Ruža pre nevestu.
Tá sa pred dvomi rokmi na jar na Markíze rozbiehala na podobných výkonoch, keď sa v prvej sérii vo vtedajšej obchodnej cieľovke neraz hýbala na ratingovej hranici okolo 4 %. Až neskôr, a najmä v druhej sérii, sa usadila na priemeroch okolo 5 %.
V celkovom publiku pritom Ružu pre nevestu v prvej sezóne často sledovalo menej ako 240-tisíc divákov, minimom boli výkony okolo 225-tisícovej hranice. K finále 1. série už ale vyskočila aj nad 300-tisíc. Minuloročnú 2. sériu si priemerne zapínalo okolo 250-tisíc divákov, s najsledovanejšími vydaniami sa hýbala okolo 270-tisícovej hranice. Finále 2. série sledovalo 285-tisíc divákov.
Psychosimona potrebuje terapiu
Rovno divácky výprask však zažila ďalšia novinka sobotného večera.
Joj po šou Vezmeš si ma? odvysielala nový komediálny seriál Psychosimona.sk, vychádzajúci z americkej predlohy známeho programu Web Therapy. V rokoch 2011 až 2015 ju vysielala televízna stanica Showtime.
Už pôvodná verzia zožala po uvedení zmiešané reakcie, napokon však prevážilo účinkovanie hviezdy z Priateľov Lisy Kudrow v hlavnej úlohe. Seriál sa napokon dožil 4 sérií a viac ako 40 epizód.
Joj ich spracovala celkovo 12 a do hlavnej úlohy obsadila slovenskú herečku Zuzanu Fialovú. Tá v seriáli rozbieha nový biznis s psychologickým poradenstvom a terapiami cez internet. Dvojku jej robí český herec Michal Isteník v úlohe manžela pripútaného na invalidný vozík.
Po odvysielaní úvodnej epizódy je však zrelá na terapiu samotná séria.
Moderný sitkom, ako Jojka novinku nazýva, totiž nezaujal ani po modernej svadobnej novinke.
Komediálny seriál Psychosimona.sk si pri štarte podľa našich informácií nepozrelo ani stotisíc divákov, v obchodnej skupine mal ísť podiel na trhu iba okolo siedmich až ôsmich. Podpísať sa pod to mal najmä postupný odchod divákov od vysielania prvej časti.
Smrť dlhoročného redaktora
Televízny trh minulý týždeň zasiahla aj smutná správa.
Joj v utorok 11. februára 2025 oznámila úmrtie svojho dlhoročného a mimoriadne známeho televízneho redaktora Antona Adamčíka. Na obrazovkách sa objavoval takmer 22 rokov, pre Jojku pokrýval občianske či vedecké témy. Z vysielania sa pre chorobu vytratil už vlani, napokon jej podľahol.
„Spomínam si na neho ako na neskutočného pedanta. Keď sa pustil do reportáže, tak ju šperkoval do dokonalosti. Preto sme si aj občas robili žarty, že nikdy nestíhal dodať hotový materiál načas. To, čo robil, muselo byť dokonalé, preto tomu venoval všetok čas a energiu. Termíny neboli podstatné, muselo to byť tip-top. Vždy sa snažil do svojich reportáží dať niečo nové a nezvyčajné,“ povedal o kolegovi moderátor Novín Ján Mečiar.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
