Televízia
Prvý olympijský víkend ovplyvnil veľké stanice, Kuzminovej zlato s vyše 600-tisíc divákmi
V sobotu a nedeľu sa začali odovzdávať prvé sady medailí na ZOH v Soči 2014, pričom v akcii bolo hneď niekoľko našich pretekárov. Najviac divákov zaujali súboje slovenských olympionikov v biatlonových pretekoch.
V sobotu sa najúspešnejším programom zimnej olympiády stal záznam zo šprintu mužov, kde nastúpili aj štyria naši reprezentanti. Podiel z prvého preteku v biatlone priemerne sledovalo 23 % divákov v 15+, pričom sa stal lídrom. Komerčné stanice porazil aj v 12-54. Uspeli aj prvé dva fedcupové zápasy Sloveniek s Nemkami, prvý duel finalistky Australian Open Cibulkovej s Petkovicovou sledovalo takmker 24 % divákov, následný zápas Hantuchovej s Kerberovou cez 15 % divákov (15+). Sledovanosť večerných správ ovplyvnili krasokorčuliarske súboje družstiev (okolo 9 %).
Najúspešnejším programom Markízy mimo správ bol večerný film Vo štvorici po opici s podielom takmer 29 %, Joj nestačila s filmom Lovci pokladov pod 14 %. Trhovej dvojke sa najviac darilo s Vikingami po 23:00, ktorí siahali na podiel 19 %. Markíze v tom čase nevyšiel film Vlak smrti s podielom okolo 22 %. Jednotka prežila spokojný deň, nadpriemerné čísla dosiahla ako podvečerná, tak jej večerná ponuka, podielovo sa pohybovala od 16 do 21 % (v 12+) s výnimkou správ.
Nedeľnú sledovanosť jednoznačne najviac ovplyvnil úspech slovenskej biatlonistky Anastasiyi Kuzminovej v šprinte žien. Jej neuveriteľnú obhajobu zlata z Vancouveru si podľa našich informácií pozrelo 630-tisíc divákov a podiel v 15+ dosiahol vyše 38 %. V 12-54 sa podiel vyšplhal takmer na 37 %. Silná kombinácia lákavých olympijských pretekov a tretieho súboja Sloveniek vo Fed Cupe vyniesol Dvojke celodenne pozíciu trhovej dvojky (14 % celodenne v 12-54) o vyše percento pred Jojkou, podarilo sa jej oslabiť aj Markízu a stiahnuť ju pod 20% hranicu.
Olympiáda naopak neuškodila Jednotke, sledovanosť si dokázala udržať aj Kolonáda (v 12-54 takmer 12 %, v 15+ okolo 19 %). Joj v tom čase neuspela s reprízou prvého dielu Profesionálov z roku 2014 (takmer 13 %), Markíza stavila na film Green Lantern a získala podiel okolo 24 %.