Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Prvá sledovanosť novej spravodajskej stanice JOJ 24: V prvý večer vyrovnala konkurenciu!

Tretiemu spravodajskému kanálu na Slovensku sa na úvod podarilo dosiahnuť rovnakú sledovanosť ako dve konkurenčné televízie.

Dvadsať rokov na Slovensku vysielala jediná spravodajská televízia, ktorá v priebehu necelého roka dostala hneď dvoch konkurentov.

Dlhodobo etablovaná TA3 sa od marca musí deliť o diváka so spravodajským kanálom verejnoprávnej televízie :24, s ktorým má nový riaditeľ RTVS, Ľuboš Machaj, veľké plány.

Počas svojho pôsobenia chce dosiahnuť, aby sa z :24 stal informačný líder a pochytil čo najviac z úspešného príbehu českej verejnoprávnej televízie a jej stanice ČT24, ktorý je prvým zdrojom informácií divákov v prípade akýchkoľvek mimoriadnych udalostí.

TA3 zároveň od októbra dostáva konkurenciu aj v rámci súboja komerčných televízií, keď vlastnú stanicu JOJ24 spustila druhá najsledovanejšia televízia na trhu.

Už doteraz pritom bolo možné sledovať postupné rozdelenie divákov spravodajských staníc, ale aj príchod nových divákov.

V minulosti TA3 v prípade zaujímavejšieho spoločenského diania vedela celodenne dosahovať podiely na trhu okolo 3 %. V prípade mimoriadnych udalostí vedela vyskakovať aj k úrovni 5 – 7 % v univerzálnej cieľovke 12+.

V minulý turbulentný týždeň sa TA3 väčšinu dní držala na úrovni okolo 2 – 3 %, verejnoprávna :24 sa dvakrát dostala k úrovni 2,5 %, zvyšné dni sa hýbala okolo 1,5 %.

Tradične sú spravodajské televízie sledovanejšie v priebehu dňa než večer, kedy už najmä domáce dianie utícha a diváci vyhľadávajú skôr oddychový program. V prime-time sa väčšinu dní TA3 hýbala na úrovni pol percentuálneho bodu až nad úroveň jedného percenta, :24 častejšie prekračovala jedno percento.

Ich nová konkurencia, JOJ 24, odštartovala v nedeľu 2. októbra 2022 práve so začiatkom hlavného vysielacieho času o 19:00.

V prvý večer trojica spravodajských staníc dosiahla prakticky identickú sledovanosť.

JOJ 24 vo svoj prvý vysielací deň dosiahla v prime-time podielovú úroveň 0,7 %, čím hneď na začiatku nebola ďaleko od prvej kľúčovej hranice jedného percenta.

Tesne vpredu bola verejnoprávna :24 s priemerným podielom v hlavnom vysielacom čase 0,8 %, TA3 dosiahla úroveň 0,6 %. Rozdiely sú na úrovni štatistickej chyby.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor