Pikošky
Prezradenie víťazky sa jej vypomstilo: Takýto výbuch finále Ruže Markíza nečakala!
Kým po minulé roky patrila záverečná epizóda k úplne najsledovanejším, tento rok bola suverénne najhoršie sledovanou.
Markíza ukončila tretí ročník svojej kontroverznej zoznamky.
V piatkovom prime-time uzavrela dvanástou epizódou reality šou Ruža pre nevestu, ktorú v programe nevynecháva už tretí rok po sebe.
V tejto sezóne projektu prichystala aj bonusový televízny diel, v ktorom sa po prvý raz stretnú všetky nevesty spolu po nakrúcaní a vykomunikujú si vzájomné spory. Odvysiela ho budúci piatok 13. júna.
Špeciálna časť odhalí aj to, či ženích Rasťo Zvara spoločne s jeho vyvolenou Karolínou Michalčíkovou tvoria pár aj po nakrúcaní reality šou. Prvé indície už pritom kolujú po internete.
Finále zvyklo lákať najviac
Tohtoročná sledovanosť Ruže pre nevestu sa vo väčšine jari nevymykala priemerom predošlých dvoch sérií.
Šou je Markízu výrazne dôležitejšia v internetovom vysielaní na Voyo, kde jej prináša nových predplatiteľov, a tak ju netrápi, že na televíznej obrazovke je zoznamka najslabším článkom jej jarného programu.
Napriek tomu sa v niektorých prípadoch dokáže ťahať k staničným priemerom televízie.
V obchodnej skupine priemerný podiel na trhu dosahoval tento rok úroveň okolo 18 – 20 %, najnižšie s bežnými časťami klesla pod 16 %, najvyššie sa šou dostala nad 22 %. Priemery Markízy sa hýbu okolo 22 až 24 %. Ratingovo sa hýbala v okolí 4 až 5 % – padla však i pod túto hranicu, rovnako tak s niektorými časťami prekročila 5-percentný rating.
Priemerne 3. sériu Ruže pre nevestu sledovalo tento rok okolo 240-tisíc divákov, najslabšie epizódy klesali k úrovni okolo 220-tisíc divákov, najsledovanejšie prekročili 280-tisícovú hranicu v univerzálnej cieľovke.
Sledovanosťou zoznamky bežne rastie s blížiacim sa finále.
V uplynulých dvoch rokoch, napriek neraz slabšej sledovanosti bežných epizód, rástol záujem v posledných týždňoch vysielania, pričom rozhodujúcu poslednú epizódu si našlo spravidla najviac divákov.
Tento rok to ale neplatilo.
Víťazka známa deň vopred
Markíza už vo štvrtok večer zverejnila na Voyo finálový diel 3. série a jeho výsledok sa začal rýchlosťou svetla šíriť po sociálnych sieťach.
Efekt bol najvýraznejší zo všetkých sérií – niektoré fanúšikovské weby za 24 hodín vychŕlili hneď niekoľko článkov, v ktorých spracovali takmer všetko, čo sa vo finálovej epizóde udialo. K dispozícii pritom stále nebola celej verejnosti, ale len predplatiteľom Voyo.
Mnohí diváci sa na to sťažovali.
Pripomínali, že nie všetci sú predplatiteľmi Voya a na finálové rozhodnutie si chceli počkať v televízii. Takto k tomu nemali dôvod – viacerí deklarovali, že po odhalení víťazky si finále Ruže pre nevestu nezapnú.
Tak sa napokon, zdá sa, aj stalo.
Rekordný prepad celej šou
Ruža totiž tento rok vo finále nevyskočila, no čo viac, zaznamenať mala rovno najhoršie sledovanú epizódu od začiatku vysielania.
Kým aj so slabými epizódami sa v obchodnej cieľovke dokázala hýbať v okolí 4 ratingov a celkovo na úrovni okolo 220 až 230-tisíc divákov, na konci tohtoročného vysielania to neplatilo.
Ruža pre nevestu vo finále 3. série prvý raz nedosiahla ani na 200-tisícovú hranicu, keď jej tohtoročné vyvrcholenie pritiahlo celkovo priemerne iba 194-tisíc divákov.
Ide o takmer stotisíc divákov menej ako pred rokom a až o približne stodvadsaťtisíc divákov menej než pred dvomi rokmi.
1. sériu pred dvomi rokmi sledovalo priemerne okolo 235-tisíc divákov, finále ale vystrelilo s dosiaľ rekordnými 315-tisíc divákmi.Vo vlaňajšej 2. sérii dosiahol priemer bežných epizód Ruže pre nevestu úroveň okolo 250-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, finále ale vyskočilo s 285-tisíc divákmi.
Reality zoznamka sa na konci 3. série prepadla i v súčasnej obchodnej cieľovke, v ktorej si pripísala dosiaľ najhorší rating 2,9 % s podielom na trhu 14,5 %.
Pre porovnanie, finále 1. aj 2. série dosiahlo v minulých dvoch rokoch zhodný rating 5,4 % v tom čase platných obchodných cieľovkách. Podiely na trhu sa hýbali na úrovni 22 a pod 21 %.
Ruža pre nevestu si takto vo finále 3. série mala v oboch hlavných cieľových skupinách pripísať najslabší výkon roka aj v celej histórii jej vysielania.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
