Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Volebnú noc jasne ovládla Markíza! Medzi spravodajskými televíziami vystrelila Joj 24

Slovensko si cez víkend zvolilo prezidenta, televíziám prinieslo volebné vysielanie nadpriemernú sledovanosť.

Uplynulý víkend sme spoznali v poradí 6. prezidenta Slovenskej republiky, ktorým sa stal súčasný predseda parlamentu a bývalý premiér Peter Pellegrini.

Jeho cestu do paláca v priebehu víkendu sledovali všetky relevantné televízie, ktoré najsledovanejšie momenty vo vysielaní zaznamenávali v rôznych častiach víkendových dní.

Volebný deň

V priebehu volebnej soboty zažila jeden z najlepších dní od štartu spravodajská televízia Joj 24, ktorá vo svojej konkurencii deň suverénne vyhrala.

Spravodajský kanál Joj si celodenne pripísal podiel na trhu 3,8 % v univerzálnej cieľovke, čím už dosiahol úroveň v minulosti výrazne sledovaných dní etablovanej TA3. Tá tentoraz zaostala s celodenným podielom na trhu 2,8 %, RTVS :24 uhrala 2,3 %. Všetkým trom staniciam priniesol volebný deň nadpriemerné zisky.

Joj 24 vyhrala aj v prime-time s podielom na trhu 2,7 %. TA3 nedosiahla ani na percento, verejnoprávny kanál podliezol úroveň dvoch percent.

Experiment Markízy opäť neuspel

Najsledovanejší moment volieb prinieslo, prirodzene, očakávanie ich výsledkov.

Sčítavanie hlasov každoročne najviac divákov sleduje s Markízou, ktorá zopakovala experiment z 1. kola prezidentských volieb – svoju Volebnú noc odštartovala už po 20:30.

Markíza rovnako ako pred dvomi týždňami v hlavnom vysielacom čase, v ktorom len prečkávala, kým sa zatvoria volebné miestnosti, neuspela. Do 21:50 mala uhrať podiel na trhu iba 14 % v obchodnej skupine. V univerzálnej to bolo ešte menej okolo 12 %.

Výrazne sledovanejšia bola Joj s premiérou Smrtiace ticho, ktorá mala uhrať rating 5,8 % s podielom na trhu 20 % v obchodnej cieľovke.

V noci už suverénnym lídrom

Na koňa sa dostávala Markíza po 22:30, kedy sa začali zverejňovať prvé sčítané okrsky. 

Viac ako dve pol hodiny trvajúci maratón, ktorý na Markíze začal po 21:50 a skončil vyše polhodinu po polnoci, podľa televízie uhral priemerný rating 8,1 % s podielom na trhu 33,2 % v obchodnej cieľovke. Priemerne ho sledovalo celkovo 420-tisíc divákov v univerzálnej skupine s podielom na trhu takmer 30 %. V oboch hlavných cieľovkách šlo o najsledovanejší program dňa.

V priebehu celej Volebnej noci Markíza zasiahla viac ako jeden milión divákov, ktorý si na jej vysielanie prepli minimálne v priebehu troch minút.

Volebná noc RTVS na Jednotke a :24 dosiahla v univerzálnej cieľovke podiel na trhu cez 16 %, TA3 mala doťahovať priemerne 4 %. Vyššie bola priemerne Joj 24, vystreliť sa jej opäť podarilo dlhším nočným vysielaním oproti všetkých ostatným staniciam. Jej volebné štúdio končilo až pred 2. hodinou.

Nedeľné diskusie

Nedeľné vysielanie tradične ovládli povolebné diskusie.

V politike na TA3 malo sledovať približne 180-tisíc divákov pri podiele na trhu takmer 18,5 % v univerzálnej cieľovke.

Najsledovanejšou nedeľnou debatou bolo O 5 minút 12, ktoré na Jednotke a :24 sledovalo 511-tisíc divákov. Podiel na trhu v univerzálnej skupine atakoval 45 %.

Na telo si na Markíze pozrelo 419-tisíc divákov pri podiele 37,3 % v univerzálnej cieľovke.

TA3 si vďaka vydarenému dopoludniu pripísala najvyšší celodenný podiel medzi spravodajskými televíziami 3,3 %, 24-ky RTVS a Joj si podelili po približne 2,5 %. V hlavnom vysielacom čase sa :24 a TA3 sa hýbali medzi 1 – 1,5 %, Joj 24 bola bližšie k dvom percentám.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor