Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Pred letom zaberajú najmä filmy, jediné skáču do nadpriemerov! Končí sa krízová sezóna

Televízie uzatvárajú historickú televíznu sezónu uprostred ktorej zrušili väčšinu rozbehnutých nosných programov, úsporný program už pred prázdninami zdvihol výkonnosť filmov.

Sezóna, akú si televízie dosiaľ nepamätali, je na konci. Uprostred marca prepukla aj na Slovensku koronakríza, ktorá zo dňa na deň najmä na obrazovke televízneho lídra znamenala kompletné zastavenie rozvysielaných sezónnych programov a naprieč televíziami zavedenie úsporných opatrení v dôsledku nielen zdravotníckej ale aj ekonomickej krízy.

V časoch, kedy televízie v jarnej sezóne najviac bojujú o diváka, postupne tento rok končili hlavné programy a zavádzali sa úsporné štruktúry nielen v dôsledku nemožnosti výroby niektorých programov, ale aj šetrenia financií.

Už minulé týždne tak pripomínali skôr vyprahnuté leto, do ktorého televízie teraz aj skutočne vstupujú. Markíza na prázdninovú štruktúru nabehla už od minulého týždňa, čo však pre ňu znamenalo zmeny len v utorňajšom a štvrtkovom prime-time.

V utorky osekala reprízy Dobre vedieť na jednu časť, pričom na 21:30 zaradila reprízy neúspešnej šou Klamal by som ti?. Nateraz sa jej tento večer zatiaľ javí ako jeden z najslabších, oscilovať mal okolo podpriemerných 15 %.

Na štvrtky sa zas vrátila mimosezónna klasika – premiéry českej Zámeny manželiek od sesterskej Novy, aj s nimi bola zatiaľ v podpriemere, no mala ísť pod 18 %. Na 21:50 zas len po polroku znovu vytiahla reprízy Mileniek, tam napodobnila skôr utorňajšie výkony.

Od tohto týždňa nabehne na letnú štruktúru postupne aj Joj, pričom práve v utorky a štvrtky bude chcieť bodovať s novými časťami v ostatných rokoch najsledovanejšej seriálovej akvizície 911. Inak, takisto, bude program skladať podobne, ako ostatné týždne, pokračovať bude tiež s piatkovými reprízami Všetko, čo mám rád, ktoré jej u mladých divákov nefungujú. V celkových číslach mala ísť ostatný piatok do okolia 18 %, v mladej cieľovke to však bolo o necelých päť bodov menej.

Čo však, naopak, funguje u mladých divákov sú v aktuálnych úsporných štruktúrach filmy. Ich pozícia v podieloch na trhu porástla, uplynulý týždeň zabodovala napríklad sobotňajšia romantika Predtým, ako som ťa spoznala na Joj s podielom 26 %, v nedeľu na Markíze zas uspela premiéra Jednotka samovrahov s podielom 24,7 %, ktorá však mala v komerčnej cieľovke najvyšší rating z hlavných večerných nespravodajských programov týždňa 7,7 %.

Nad 20 % bola v rovnaký večer aj Joj s filmom Security a piatková komédia Markízy Věčně tvá nevěrná. Neuspel len sobotný film Markízy Na férovku, pán učiteľ s výkonom blízkym relácii Všetko, čo mám rád u mladých divákov.

V celkovom počte divákov najviac divákov z večerných programov týždňa malo pondelňajšie Inkognito, ktoré sledovalo 436-tisíc divákov, ďalej nasledovali s podobnými výkonmi viaceré programy, snímka Predtým, ako som ťa spoznala mala 342-tisíc divákov, štvrtkové Inkognito 340-tisíc a piatkové Všetko, čo mám rád 323-tisíc divákov.

Vôbec najviac divákov v týždni mali tradične spravodajské programy. Polmiliónovú hranicu dokázali prekročiť iba servisy o počasí oboch komerčných televízií a Noviny TV JOJ, ktoré v pondelok sledovalo 527-tisíc divákov, čím sa dostali na vrchol všetkých siedmich dní. Noviny tiež boli najsledovanejšou hlavnou spravodajskou reláciou, okrem soboty vyhrali každý z dní.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor