Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Prečo Joj zmenila logo? Definitívne sa chce odkloniť od histórie s Novou!

Značný zásah do podoby korporátneho loga skupiny je spojený aj so spoločnou minulosťou s českým lídrom.

Joj sa dnes vo svojej histórii posunie do ďalšej fázy, keď predstaví nielen vlastnú novú staničnú grafiku, ale mení brand celej skupiny. Najvýraznejším prvkom novej identity je nová podoba loga, ktoré Joj mení po ôsmich rokoch.

Televízia sa novým logom chce odlíšiť od toho doterajšieho. Zaviedla ho v roku 2007. „Naším cieľom bolo čo najviac zdokonaliť zavináč, v rámci jeho používania ho oddeliť od starého logotypu a zároveň sa zbaviť histórie grafiky televízie Nova, z ktorej pôvodné logo vychádzalo,“ povedal pre Mediaboom.sk šéf kreatívy Joj, Ondrej Garan Hutník.

Joj pritom v súčasnosti vedie práve o logo s Novou spor. Týka sa identity filmového kanála Joj Cinema. Nova tak hneď po vstupe Joj na český trh zažalovala. Český líder už pritom používa odlišnú podobu špirály.

Hlavnou zmenou oproti súčasnému logotypu je opustenie štvorca a taktiež úprava charakteristického zavináča. „Súčasná podoba loga je originálna, podarilo sa nám nájsť ten najlepší tvar, ktorý pôsobí veľmi moderne a zároveň čisto,“ pokračuje Garan Hutník.

Zmenu loga si pritom podľa neho vynútila aj nová grafika, s ktorou Joj prichádza v pondelok večer. „Rád by som zdôraznil, že ide o úpravu loga, ktorá bola v roku 2015 potrebná aj vzhľadom na jeho používanie v rámci staničnej grafiky a on air grafiky,“ dodáva. Ukážky nového vizuálu Joj nájdete v tomto článku.

Neprehliadnite: Očakávaná grafika Joj je na svete! Poznáme všetky podrobnosti (nové ukážky, rozhovor)

Joj od svojho štartu v roku 2002 používa ako svoju základnú identifikačnú značku špirálu. Najprv bola po vzore TV Nova, z ktorej pôvodná identita Joj vzišla, osadená do nápisu “JOJ”, v roku 2007 ju televízia vyňala a začala s ňou pracovať samostatne v červenom štvorci. Prebehla pritom zároveň menej značná úprava línie špirály. Vo väčšej miere k nej dôjde až pri súčasnej zmene.

Joj sa chce po rokoch oslobodiť od ohraničeného priestoru štvorca. Logo má po novom tvoriť už len samotná špirála, čo si podľa všetkého popri snahe o modernizáciu vyžiadalo jej zatiaľ najvýraznejšiu úpravu. Televízia ale narozdiel od Novy neopustí zaužívanú podobu špirály, len upravuje jej tvar a pridá tieňovanie.

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor