Aktuality
Potvrdené: Markíza spúšťa špeciálne vydania Reflexu, začína od februára!
Líder vytvorí novú konkurenciu Novému bývaniu.
Najnovšie programové plány Markízy potvrdzujú exkluzívne informácie, ktoré sme vám prednedávnom priniesli. Televízia pripravuje spustenie špeciálov denného magazínu Reflex, ktoré pobežia v týždennej periodicite a v čase, kde doteraz Markíza okno pôvodnej tvorby nebudovala.
Reflex špeciál sa po prvý raz na obrazovky dostane v nedeľu 1. februára o 18:20. V tomto čase Joj roky vysiela reláciu Nové bývanie. Tá tak dostane novú konkurenciu, doteraz bojovala s filmami lídra, neraz dokázala byť vo svojom čase lídrom trhu. Televízna dvojka by na oplátku mohla novú konkurenciu vytvoriť sobotnému accessu Markízy. Do vysielania pripravuje relácie Nová záhrada či Fajnšmeker (anotácie k obom novinkám).
Reflex tak v roku 2015 pobeží hneď šesťkrát do týždňa. Markíza si doteraz slot pôvodnej tvorby dlhodobo budovala v podobnom čase v soboty, kedy vysiela šoubizovú Smotánku. S úspechom líder rozšíril ponuku o reprízových Susedov či skeč šou Kredenc. Blízke priemery stanice dokáže uhrávať aj platená Hra o Niké.
Joj zas obdobne rozšírila nedeľný access, keď pred Nové bývanie nasadila kuchársku šou 15-minút. kuchár. Relácia po uspokojivom štarte divákov nenabrala, ale ani priveľmi nestratila, ostatné tradičné vydanie v nedeľu 21. 12. 2014 dosiahlo podiel 14,4 %.
História Reflexu
Reflex sa vo vysielaní Markízy objavil po prvý raz 1. mája 2006 ako relácia s odľahčeným až bulvárnejším spravodajstvom. Postupne sa vyprofiloval na publicistický formát, ktorý mal rozšíriť spravodajstvo Markízy a pozornejšie sa venovať vybraným témam a taktiež prebrať témy po zrušených reláciách ako Paľba, či po Lampárni. V januári 2014 prešiel formát zmenou, pribudli redaktori, po zrušenej Lampárni sa jedným z moderátorov stal aj Patrik Herman, pozmenil sa koncept relácie, pribudli občianske témy.
V rámci sledovanosti prežíval najrôznejšie obdobia. Pri štarte zdedil slot 19:30 po slabo výkonnom dennom seriáli Medzi nami, no dokázal v priebehu roka získať aj 40-percentné podiely. V roku 2008 ho Markíza pre rozšírenie hlavných správ na hodinovku presunula na čas okolo 17:25, kde prišiel o približne tretinu podielu, na svoje čísla sa dokázal vrátiť až po polroku. V roku 2009 prišiel opäť pád k číslam skôr k 20%. Po prechode Markízy aj Joj na novú cieľovku 12-54 začiatkom roka 2010 sa relácia nakoniec usadila v rozmedzí 25-30 %, tieto čísla drží aj v súčasnosti.