Aktuality
Pohybom vo vlastníctve médií neodzvonilo: J&T má ďalšie záujmy, výmení JOJ za denník?
Finančná skupina J&T v súčasnosti výrazne prehodnocuje svoje postavenie v médiách.
Rok 2014 bol priam divoký v rámci vlastníckych zmien v médiách a inak tomu nebude musieť byť ani tento rok. Na prvý pohľad náhly dopyt po vlastníctve médií finančnou skupinou Penta zmenil podmienky na trhu a ovplyvnil ako správanie súčasných vlastníkov médií tak ďalších finančníkov.
Výraznú debatu nad svojím postavením v médiách v súčasností vedú biznismani v J&T. Povedal to Patrik Tkáč v aktuálnom rozhovore pre mesačník Forbes. Jedným zo záujmov partnera skupiny, Daniela Křetínského, môže byť české vydavateľstvo Mladá fronta, ktorá vydáva množstvo tlačených a prevádzkuje desiatky online titulov. Medzi inými aj české verzie časopisov Stratégie či Profit. „To nemôžem komentovať. Všetci akosi všeobecne predpokladajú, že Mladá fronta je na predaj, ale ak by to bolo také jednoznačné, predpokladám, že by už bola predaná,“ povedal Tkáč.
Křetinský a Tkáč pri tom spoločne len minulý rok odkúpili české (dnes už bývalé) vydavateľstvo Ringier Axel Springer CZ, ktoré aktuálne nesie názov Czech News Center. Išlo o jeden z najväčších mediálnych biznisov ostatných rokov. K podobným krokom by mohlo dôjsť aj na Slovensku.
Penta svojimi nákupmi rozvírila hladinu a rozprúdila debaty v J&T. „Naša angažovanosť v TV Joj nám dávala pocit, že v segmente prítomní sme, že niečo máme, aby nám niekto len tak neubližoval. Ale možno ju budeme musieť prehodnotiť. Veľa sa o tom bavíme,“ pokračuje finančník. Zároveň priznáva, že môže v budúcnosti dôjsť k výmene podielov v TV JOJ a slovenskom Ringieri. „Tá myšlienka sa ponúka už dlho, viem si ju predstaviť. Existujú aj jasné cenové formulácie, ale nemyslím si, že je teraz doba, aby niečo také prebehlo,“ hovorí Tkáč.
Zároveň dodáva, že kým kúpa českého Ringieru bola ekonomická, súčasný boom okolo predaja a nákupu médií spôsobil, že aj za médiá v červených číslach pýtajú ich majitelia neprimerané sumy. Tiež priznáva, že J&T by odvahu kúpiť SME nemalo: „Buď vedia niečo (Penta, pozn. red.), čo my nie, alebo si povedali, že je dôležitejšie niečo iné.“
Zdroj: mesačník Forbes, január 2015