Sledovanosť
Podvečerný Sľub poriadne prekvapuje: Diváci mu pribúdajú, predbehol aj večerný Dunaj!
Stávka na dobové seriály prináša Markíze absolútny divácky úspech.
Televízne retro zaberá.
Markíza v uplynulom období stavila rovno s celou sériou projektov na divácku nostalgiu, ktorá sa jej poriadne vyplatila.
Niekoľko mesiacov ťažila z nasadenia retro telenoviel na Doma, ktoré už nateraz vyčerpali svoj potenciál, s netradičným úspechom uviedla celú retro televíziu Markíza Klasik, ktorá je však po pár mesiacoch vysielania na ústupe a o divákov prichádza.
Čo však naďalej zaberá, sú vlastné pôvodné dobové seriály, s ktorými televízia zažíva doteraz najlepšie obdobie.
Rekordy v tejto jarnej sezóne prepisuje jej hlavný večerný ťahák Dunaj, k vašim službám, ktorému sa to darí netradične na začiatku už tretieho roku vysielania. Aj na základe doterajších úspechov Dunaja ponuku od tohto roka rozšírila o denný seriál z 80. rokov Sľub, ktorý jej nateraz úspešnejší ako predtým vysielaná Mama na prenájom.
Najsledovanejšia epizóda po štarte
Sľub navyše od štartu v polovici januára divákov nestráca, skôr naopak.
Tento pondelok, na začiatku šiesteho týždňa na obrazovke, sa seriálu po tretíkrát podarilo prekonať polmiliónovú divácku hranicu a trhnúť druhý najlepší výkon od štartu s celkovo 511-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.
Rekordným ostáva pilotný diel, ktorý prilákal 522-tisíc divákov. Bežne si Sľub zapína okolo 440 až 490-tisíc divákov.
Sľub zároveň doťahoval rekordnú sledovanosť v obchodnej cieľovke, v ktorej tento pondelok vystrelil na rating 9,2 % s podielom na trhu 33,2 %. Aj v tomto prípade ide o druhý o najúspešnejší diel seriálu a zároveň o najsledovanejšiu epizódu po odvysielaní pilotnej časti.
Ako predbehol aj Dunaj
Markíza svoju reklamu predáva práve v obchodnej skupine, v ktorej Sľub dokáže predbehnúť aj večerný Dunaj, k vašim službám.
Dunaj, vysielaný v hlavnom vysielacom čase, sa s väčšinou epizód pohybuje spravidla na ratingoch okolo 8 % či pod 9 % – minulý týždeň dosahoval rating 8,4 %.
Pre Sľub je tak ďalšie pokorenie 9-percentnej méty veľkým úspechom, o to viac, že sa vysiela v podvečernom pásme o 18. hodine, kedy býva pri obrazovke menej divákov, než je tomu v najexponovanejšom prime-time.
Najsledovanejším seriálom na trhu však ostáva Dunaj.
V porovnaní so Sľubom drží v tomto roku vyššie ratingové maximum – dosiahol ho 4. februára 2025, kedy vystrelil na svoj historicky druhý najlepší rating 9,8 %.
Dunaj je zároveň pravidelne sledovanejší v celkovom publiku.
Polmiliónovú hranicu totižto zdoláva so železnou pravidelnosťou, minulý týždeň ho sledovalo priemerne okolo 545-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
