Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Po hite Všetko alebo nič vzniká celá séria filmov, miesto Markízy pôjdu všetky na Joj! Získala aj komédiu s Milenkami

Komédia Všetko alebo nič vyvolala v roku 2017 veľký ohlas a stala sa kinohitom, do kín minulý víkend prišla druhá sfilmovaná Evitovka Príliš osobná známosť, ktorá ju hneď dokázala prekonať. Romantické komédie sú veľkým lákadlom aj na obrazovkách, všetky nové filmy už získala pre seba Joj.

Začiatkom roka 2017 sa do kín dostala prvá sfilmovaná kniha Evity Urbaníkovej Všetko alebo nič. Romantická komédia nakrútená v slovensko-česko-poľskej koprodukcii zaznamenala v kinách mimoriadny ohlas, keď sa v tom čase stala hitom a zaradila medzi najúspešnejšie slovenské snímky v histórii, a to nielen počas otváracieho víkendu ale aj celkovej návštevnosti, ktorá dosiahla úroveň takmer 340-tisíc návštevníkov.

Komédia Všetko alebo nič následne zaznamenala ešte väčší úspech na televíznych obrazovkách. Vďaka spolupráci k nej práva vlastní Markíza, ktorá ju v televíznej premiére uviedla v novembri 2017, kedy sa pre ňu v tom čase stala jej absolútne najsledovanejším programom jedenástich mesiacov daného roka s vysokým ratingom 13,4 % a podielom 33,5 %. Celkovo komédiu sledovalo 555-tisíc divákov.

Lokálne romantické komédie sú mimoriadne atraktívnym televíznym artiklom. Nebolo tak prekvapením, že bola minulý rok ohlásená príprava komédie voľne nadväzujúcej na seriál Milenky, ktorý vysielala v roku 2017 Markíza. Tvorcom seriálu sa totiž podarilo dať dokopy štvoricu hlavných predstaviteliek, pri ktorých mala fungovať natoľko chémia, že chceli ich potenciál ešte využiť a nakrútili tak snímku Šťastný nový rok, ktorú uviedli do kín koncom vlaňajšieho roka. Aj tá sa uviedla silným zájmom divákov, Všetko alebo nič v otvárací víkend si prišlo do kín pozrieť takmer 65-tisíc návštevníkov, Šťastný nový rok vyše 53-tisíc, čím sa zaradil do širšieho klubu najúspešnejších filmov. Aktualizovaný rebríček nájdete nižšie.

Navyše, po úspechu Všetko alebo nič dostala naplno zelenú realizácia ďalším sfilmovaní tzv. Evitoviek, ľahkých ženských kníh spomínanej Urbaníkovej. Tento rok bol do kín uvedený film Príliš osobná známosť, ktorý dokázal prekonať úspech oboch spomínaných komédií a v otvárací víkend si ho do kín prišlo pozrieť cez 70-tisíc návštevníkov a zaradil sa na druhé miesto najúspešnejších slovenských filmov v kinách v histórii v rámci otváracieho víkendu. Snímka Príliš osobná známosť je pritom iba začiatkom série pripravovaných romantických komédií.

Zaujímavosťou je, že pokým spočiatku sa očakávalo, že niektoré zo spomínaných snímok získa Markíza, nakoniec tomu tak nie je. Nestala sa nakoniec partnerom ani sčasti príbuzného produktu Šťastný nový rok s hrdinkami Mileniek, zároveň sa nedostane ani k Evitovkám, ktoré vznikajú po úspechu Všetko alebo nič.

Zisk všetkých komédií potvrdila Joj. Ešte vlani oznámila spoluprácu na snímke Príliš osobná známosť, oficiálne bolo potvrdené aj partnerstvo v prípade komédie Šťastný nový rok. Oba filmy, ktoré majú potenciál vysoko bodovať na obrazovke, odvysiela v tomto roku.

Zároveň generálny riaditeľ Joj, Marcel Grega, potvrdil, že televízia s tvorcami Evitoviek – Evitou Urbaníkovou a režisérom Petrom Núňezom spolupracuje na vzniku celkovo desiatich filmov, ktoré tak budú postupne vznikať do série, ktorú odštartovala komédia Príliš osobná známosť a prakticky nakopla snímka Všetko alebo nič. Očakáva sa tak vznik ďalších deviatich romantických komédií vychádzajúcich z kníh Evity Urbaníkovej, ktorá ich dosiaľ vydala vyše dvadsať.

Tabuľka návštevnosti vybraných slovenských titulov počas prvého víkendu v kinách (počet divákov v prvý premietací víkend)
Trhlina (2019) – 83 266
Príliš osobná známosť (2020) – 70 712
Čiara (2017) – 69 242
Únos (2017) – 67 369
Všetko alebo nič (2017) – 64 931
Cuky Luky (2017) – 53 144
Šťastný nový rok (2019) – 53 030
38 (Pavol Demitra) (2014) – 49 314
Rytmus sídliskový sen (2015) – 43 189
Červený kapitán (2016) – 36 328
Báthory (2008) – 35 925

Čítať viac...
Nahor