Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: STVR

Sledovanosť

Pečie celé Slovensko toto ešte nezažilo! Na frak dáva všetkým programom na trhu

Z najúspešnejšej šou jesenných sezón sa aktuálne stáva absolútne najsledovanejší program na celom Slovensku.

Štvrtá séria láskavej rodinnej šou Pečie celé Slovensko jej materskej televízii mimoriadne vychádza.

Projekt spúšťaný ešte za riaditeľa Jaroslava Rezníka, v ktorom pokračoval aj jeho nástupca Ľuboš Machaj, prináša pri rozbehu svojho ďalšieho ročníka najväčšiu radosť dočasne poverenému riaditeľovi novovzniknutej STVR Igorovi Slaninovi, ktorý projekt zdedil po svojich predchodcoch.

Už pri štarte 4. série sme informovali, že televízne pečenie zažilo mimoriadne sledovanú úvodnú epizódu, v obchodnej cieľovke dokonca najúspešnejšiu.

Potvrdzuje mimoriadny rozbeh

Pekárska šou v úspešnom ťažení nepoľavuje a napriek poklesu z druhej epizódy dokázala v ostatnom týždni trhnúť aj nový sezónny rekord.

Pečie celé Slovensko zažíva naďalej najlepší rozbeh v histórii, na aký si spomína len z úvodu prvej série. Tá pritom ťažila aj z ďalšej vlny koronavírusu a väčšieho počtu divákov pri obrazovke. Navyše vtedy zdelila nedeľný slot po extrémne sledovanej očkovacej lotérii.

Pečenie na Jednotke je však i napriek tomu tento rok sledovanejšie v obchodnej cieľovke.

Kým v 1. sérii na jeseň 2021 sa vtedajšia nová šou hýbala v prvých týždňoch na ratingoch pod úrovňou 8 %, v aktuálnom 4. ročníku zatiaľ s každým jedným vydaním túto hranicu pokorila.

Najnovšia tretia epizóda 4. série Pečie celé Slovensko mala vyskočiť na rating 8,5 % s podielom na trhu 26,5 % vo vynovenej obchodnej skupine, čím si medzitýždenne mala polepšiť o takmer pol ratingového bodu.

Oproti štartu zas rovnaké desatiny ratingu stratila.

Pre porovnanie, takto pred rokom sa Pečie celé Slovensko rozbiehalo na ratingoch okolo 6 %, až od tretieho týždňa sa vyšvihlo k okoliu 8 %.

Zároveň sa ale až trikrát šou v minuloročnej 3. sérii dostala v ďalšej fáze súťaženia nad úroveň 9 % – absolútnym rekordom minulého roka bol v pôvodnej obchodnej skupine rating 9,7 % zo samotného finále.

Pečie celé Slovensko trhlo uplynulú nedeľu sezónny rekord v celkovom publiku, keď si tretiu epizódu 4. série malo priemerne pozrieť 542-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Oproti štartu tohto ročníka ide o nárast o 20-tisíc divákov, medzitýždenne si šou polepšila až o 60-tisíc divákov.

Najsledovanejší program na trhu

Televízne pečenie bolo takto najsledovanejším programom nedele aj celého týždňa.

V priamej konkurencii si súboj o post dvojky na trhu rozdali Jojka s Markízou, v obchodnej cieľovke si lepšie viedla Joj s filmom Mrazivá pasca, ktorý sa mal blížiť k ratingu 5 % s podielom na trhu necelých 17 %.

Duely Farmy sa od príchodu pečenia vrátili k podpriemerom z minuloročnej jesene, ani napínavý súboj dvoch rivaliek to, podľa všetkého, nevytiahol na viac ako vyše 4 ratingy, podiel na trhu sa mal hýbať medzi 16 – 17 %.

V celkovom publiku duel Farmy malo sledovať vyše 270-tisíc divákov, Mrazivú pascu cez 220-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Pečie celé Slovensko sa zároveň po prvý raz stáva hneď od začiatku série najsledovanejším programom na celom trhu.

Kým v minulosti sa v jednej či druhej cieľovke našiel silnejší konkurent a pečenie sa k najvyššej pozícii na trhu dostávalo skôr v pokročilejšej fáze súťaže, momentálne dve z troch doterajších vydaní 4. série porazili zvyšné večerné programy na trhu.

Na úrovni pečenia sa túto jeseň dokáže hýbať iba Dunaj, k vašim službám, ktorého dve minulotýždňové epizódy mali v obchodnej cieľovke dosiahnuť ratingy 8,3 % a 7,1 %. V celkovom publiku mal seriál s dvomi časťami pritiahnuť 516 a 476-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

V oboch cieľovkách tak bolo Pečie celé Slovensko v uplynulom týždni úspešnejšie.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor